ناسا یک تلسکوپ برای پژوهش‌های ارزان ساخت

این ماهواره‌های کوچک برای انجام پژوهش‌های ارزان قیمت به آژانس فضایی آمریکا کمک می‌کنند.

ناسا با ایجاد یک تلسکوپ کوچک حساس به باندهای طول موج ماوراء بنفش، مرئی و مادون قرمز که می‌تواند در داخل یک ماهواره کیوب ست جای بگیرد، قادر به اکتشافات فضایی با روش ارزان قیمت خواهند بود.

بدیهی است که کیفیت تصاویری که توسط این تلسکوپ فضایی ارسال می‌شود با عکس‌های گرفته شده توسط تلسکوپ هابل و یا تلسکوپ‌های زمینی بسیار بزرگ قابل مقایسه نیست با این حال این تیم می‌گوید که این ابزار اکتشافی بزرگ برای بررسی سریع مورد استفاده است و می‌تواند به انجام ماموریت‌های بزرگ‌تر منجر شود.

این تلسکوپ همچنین به احتمال زیاد یکی از اولین دستگاههایی است که در طراحی آن از آینه‌هایی با جنس نانولوله‌های کربنی استفاده شده است.
دیگر آینه‌های مخصوص تلسکوپ از جنس آلومینیوم یا شیشه ساخته شده، اما این تیم با استفاده از نانولوله‌های کربنی که در یک رزین اپوکسی تعبیه شده بود این آیینه‌ها را ایجاد کردند.

از آنجا که نانو لوله‌های کربنی فوق العاده قوی هستند، این آینه‌ها جنس بسیار قوی و محکمی داشته و یک رسانای کارآمد گرما محسوب می‌شود.

همچنین این آیینه‌ها نیازی به پرداخت شدن که یک فرآیند وقت گیر است ندارند و همین امر سبب کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپیس، این آینه‌های یک تکنولوژی جدید هستند که پیش از استفاده در فضا نیازمند آزمایش‌های مکرر هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا