میزان ناباروری در بین زوج‌ها 20.2 است

دکتر محمد مهدی آخوندی رئیس پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی (ابن سینا)،در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه تاکنون آمار دقیقی از میزان ناباروی در کشور نداشتیم؛ اظهار داشت: با توجه به اینکه بیش از بیست سال است که در این زمینه فعالیت می‌کنیم شاهد این مساله هستیم که میزان ناباروی در بین مردان به شدت در حال افزایش است و میزان یائسگی‌های زودرس نیز در ارتباط با خانم‌ها تا این حدی که اکنون با آن مواجهیم در گذشته وجود نداشت.
 
وی افزود: این مسائل زنگ خطری است که نشان می‌دهد عوامل محیطی چقدر می‌تواند در وضعیت توسعه ناباروری در کشور موثر باشد.
 
وی همچنین در خصوص روشهای درمان ناباروری در کشور گفت: از نظر درمانی مراکز خوبی داریم و انتخاب مردم نیز درست است و می‌دانند به کدام مراکز درمانی مراجعه کرده تا نتیجه موفقی بگیرند. 
 
آخوندی با اشاره به اینکه مراکز و امکانات خوبی برای درمان زوج‌های نابارور داریم؛ تصریح کرد: مبالغ درمان هنوز گران است و  بیمه تامین اجتماعی هنوز خدمات درمانی را تحت پوشش قرار نداده است.
 
رئیس پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی (ابن سینا) با بیان اینکه نرخ ناباروری در بین زوج‌هایی که در سن باروری قرار دارند، محاسبه می شود؛ خاطرنشان کرد: ارزیابی ناباروری در سنین 20 تا 40 یا 18 تا 42 سال است و هر چه سن بالاتر رود میزان موفقیت درمان ناباروری کاهش می‌یابد.
 
وی با اشاره به اینکه عوامل متعددی در ناباروری زوجین موثر هستند، اذعان داشت: ازدواج و بارداری دیر هنگام یکی از این عواملی است و با افزایش ناباروری تکنولوژی‌های درمانی نیز رشد قابل توجهی کرده تا درمانهای لازم جهت باروری زوجین صورت گیرد. 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا