کشف حمام عمومی هزار و 800 ساله

در پی اجرای عملیات ساختمان سازی جهت تاسیس یک کلیسا و مرکز جدید مذهبی در حومه شهر رم در کشور ایتالیا، بقایای یک حمام عمومی باستانی و تعدادی مقبره کشف شد. بررسی های اولیه باستان شناسان حاکی از این موضوع است که آثار فوق متعلق به تمدن روم باستان بوده و در دوره زمانی قرون نخست تا چهارم میلادی ساخته شده است.
باستان شناسان موفق به کشف و شناسائی اتاق ایجاد حرارت، لوله کشی ها و موزائیک کف این حمام عمومی شدند که به صورت سالم و دست نخورده باقی مانده بود. این حمام عمومی در کنار یک ویلای باستانی و در مسیر بسیار شلوغ و پر تردد اصلی شهر که به بندر تجاری منتهی می شده است قرار دارد و به همین دلیل احتمال می رود که همواره مورد استفاده افراد مختلف و عابران و تاجرانی که از این مسیر می گذشتند قرار می گرفته است.
بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه، باستان شناسان موفق به کشف و شناسائی اتاق ایجاد حرارت، لوله کشی ها و موزائیک کف این حمام عمومی شدند که به صورت سالم و دست نخورده باقی مانده بود. این حمام عمومی در کنار یک ویلای باستانی و در مسیر بسیار شلوغ و پر تردد اصلی شهر که به بندر تجاری منتهی می شده است قرار دارد و به همین دلیل احتمال می رود که همواره مورد استفاده افراد مختلف و عابران و تاجرانی که از این مسیر می گذشتند قرار می گرفته است.
 
در همین رابطه رناتو سباستیانی سرپرست پژوهش های باستان شناسی این محوطه اعلام کرد: احتمالا این حمام عمومی یک میعادگاه و نقطه اطراق و استراحت برای کسانی که در این جاده سفر می کردند ،بوده است. 
در کنار این حمام بقایای مقابری باستانی نیز کشف شده است که به افراد طبقه متوسط و طبقه پائین جامعه روم باستان تعلق دارند. در این مقابر شاهد دو سنت مختلف تدفینی هستیم. در مرحله نخست، اجساد سوزانده شده و سپس خاکستر و بقایای استخوان های سوخته شده در مقابر دفن شده اند اما در ادامه و در مقابر بعدی شاهد سنت های تدفین مورد استفاده در قرون نخست میلادی هستیم.
منبع: archaeology
ترجمه: احسان محمدحسینی
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا