تصفیه آب وفاضلاب و بازیافت از اولویتهای کارگروه ویژه توسعه فناوری آب

 امید توکلی با اعلام این خبر اظهار کرد: کارگروه ویژه توسعه فناوری آب بنا بر اقتضاء و ضرورت و اهمیت موضوع آب در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شد تا اقدامات ستاد توسعه فناوری آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست را شتاب دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه آب عامل عمده تولید محصولات کشاورزی، تامین غذا، اکولوژی و محیط زیست سالم محسوب می‌شود و با توجه به اینکه با روند رو به رشد جمعیت امکان وقوع خشکسالی‌های شدید نیز بیشتر می‌شود، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل این کارگروه ویژه را در اولویت قرار داد.

به گفته توکلی، کارگروه ویژه توسعه فناوری آب به ریاست معاون علمی رییس جمهور و با حضور دو معاون وی و دبیران ستادهای مرتبط دایر می‌شود و تاکنون 22 جلسه در همین راستا برگزار شده است.

به گزارش ایسنا،وی تصریح کرد: در جلسات برگزار شده موضوعاتی مانند تصفیه آب و فاضلاب و بازیافت، نمک‌زدایی و روش‌های نوین تولید آب شیرین، شورورزی و گیاهان مقاوم و متحمل به شوری و خشکی، ارتقای بهره‌وری آب و سیستم‌های آبیاری زیرسطحی، استحصال آب‌های غیر متعارف و خارج از بیلان مرسوم نظیر سدهای زیر زمینی، توسعه فناوری شناسایی آب‌های ژرفی تجدیدپذیر و کاهش تبخیر از مخازن و سطوح و بدنه‌های آب و خاک در اولویت قرار گرفته است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا