هفت گجت برتر سال گذشته

هزاران سخت‌افزار جدید از دوربین‌های خاص گرفته تا آخرین فناوری‌های پوشیدنی، ظرف یک سال به بازار آمدند. اما آیا این گجت‌ها همگی مفید و به درد بخور هستند؟
شاید این 7 گجت ارزش امتحان کردن را داشته باشند، هر چند که باید مدیریت بهینه حساب بانکی را نیز از دست نداد!

1. گجت Mother
والدین مجازی همواره در خانه حضور دارند. مادر، یک دستگاه کوچک و عروسک مانند روسی است که به شبکه خانگی خود را متصل می‌کند و با حرکت کوکی‌ها ارتباط پیدا می‌کند به طوری که می‌تواند حرکت، دما و موقعیت را تشخیص دهد. این گجت کاربر را قادر به نظارت و پیگیری مناطق مختلفی از زندگیش می‌کند.
به عنوان مثال، ممکن است کاربر بخواهد زمانی که پسر یا دخترش به خانه برگشت یک هشدار یا پیامک دریافت کند تا با خیال آسوده به ادامه وظایفش در محل کار بپردازد، و یا اگر تحرک و جنبشی غیر منتظره در خانه اتفاق افتاد آن را به موقع تشخیص دهد تا از سرقت لوازم گرانبها جلوگیری به عمل آید.
حتی می‌توان با اتصال یک کوکی حرکتی به یک مسواک بر این که آیا کاربر و خانواده‌اش دندان‌های خود را به اندازه کافی تمیز می‌کنند نظارت داشت یا با اتصال کوکی به بسته قرص می‌توان توسط شتاب‌سنج کوکی حرکتی از مصرف دز مورد نیاز مطمئن شد. به معنای واقعی کلمه صدها کاربری مختلف می‌توان برای این گجت 222 دلاری تعریف کرد.

2. گجت LaCie Christofle Sphere
به یقین می‌توان گفت دیسک سختی جالب‌تر از دیسک طراحی شده توسط LACIE نمی‌توان متصور شد. این دیسک در خور رایانه‌هایی با طراحی بالا مانند اپل مک پرو ساخته شده است. کُره نقره ‌اندود 490 دلاری دستگاهی با حافظه یک ترابایتی و پورت یو.اس.بی 3 است که فاقد کابل بوده و به اندازه زیباییش پرکاربرد نیز هست.

3. URB-E
URB-E اخیرا با شعار جمع و جورترین خودروی برقی جهان توانسته توجه مشتریان زیادی را به خود جلب کند و ممکن است به ایده‌آل‌ترین راه رسیدن به جلسه در ساختمان دیگر اداره یا رفتن به بوفه برای خریدن چای تبدیل شود.
ممکن است در نگاه اول کمی احمقانه به نظر برسد، اما با مشاهده ویدیوی URB-E در وبسایت این شرکت می‌توان به فوق‌العاده و هیجان‌انگیز بودن آن پی برد و با خرید یکی از این خودروهای 1500 دلاری می توان مسیرهای رفت و آمد روزانه خود را به کاری سرگرم‌کننده و مفرح تبدیل کرد.
URB-E با سرعتی معادل 15 مایل در ساعت بسیار فشرده و سبک وزن است و دارای بردی به اندازه 20 مایل است. البته شرکت سازنده آن در حال توسعه ایستگاه‌های شهری و بین شهری جهت شارژ کردن خودرو در بین مسیرها است و حتی جایگاهی برای گوشی‌های هوشمند روی آن تعبیه کرده‌اند تا کاربر بتواند حین رانندگی آیفون خود را در شیار مخصوص آن قرار دهد.

4.دوربین Panono
دوربین Panono توپی با 36 دوربین تعبیه شده در آن است. وقتی این توپ به هوا پرتاب شود شتاب‌سنج داخل دوربین شتاب آن را برای محاسبه زمانی که دوربین در بالاترین نقطه خود قرار دارد و به سختی حرکت می‌کند اندازه‌گیری می‌کند.
سپس، تمام 36 دوربین به صورت الکتریکی تحریک و روشن می‌شوند و بلافاصله لحظه را ثبت می‌کنند. به این ترتیب یک تصویر کروی 360 درجه در 360 درجه با وضوح 108 مگاپیکسل ثبت شده است و می‌توان پیش نمایش (سوژه متحرک افقی،تا اندازه‌ای شبیه به نمای خیابان گوگل) آن را در اپلیکیشن Panono  که نسخه اندروید و آی‌او‌اس آن موجود است، قبل از ویرایش و به اشتراک گذاری مشاهده کرد. این محصول جالب که به نظر سرگرم کننده می‌رسد و قیمت نهایی آن هنوز تعیین نشده است پتانسیل بزرگی برای پروژه‌های خلاقانه به حساب می‌آید.

5. گجت  Pebble Steel
به طور گسترده پیش‌بینی می‌شد که 2014 سال فناوری‌های پوشیدنی است. در حالی که ساعت‌های هوشمندی مثل سونی و سامسونگ بازار را به تصرف خود درآورده‌اند، احتمال این وجود دارد که ساعت جدید Pebble Steel گوی سبقت را از آنها برباید.
این ساعت 250 دلاری علاوه بر داشتن اپلیکیشن‌های جالب و عملکرد فوق‌العاده، از جمله توانایی برقرار کردن تماس، خواندن پیامک، کنترل کردن موسیقی و غیره، ظاهری زیبا به همراه دو نوع بند استیل و چرم دارد و از لحاظ کارایی و شکیل بودن نظر کاربران زیادی را به خود جلب کرده است.

6. گجت Poppy
Poppy یکی از لوازم جانبی آیفون است که توسط Kickstarter پشتیبانی مالی شده است و می‌توان توسط آن دستگاه اپل را به یک دوربین سه بعدی تبدیل کرد.
این قطعه که سازگار با آیفون 4، 4S، آیفون 5 و نسل پنجم آیپاد لمسی است، به سادگی تلفن همراه را به دستگاه دوربین اسلاید نه از نوع دو بعدی کلاسیکی که در کودکی حتما دیده‌ایم بلکه به نوع سه بعدی آن تبدیل می‌کند وPoppy  با استفاده از دوربین‌ آیفون عکس‌های استریوسکوپی را ثبت می‌کند.
حتی می‌توان توسط این گجت فیلم‌های سه بعدی را مشاهده کرد، بدون اینکه نیاز به باتری باشد و به این ترتیب هزینه در پایین‌ترین حد نگه داشته می‌شود؛ قیمت این گجت تنها 59.95 دلار است.

7. گجت Neptune Pine
اکثر ساعت‌های هوشمند برای انجام هر نوع عملکردی از همان ابتدا باید به دستگاه دیگری متصل شوند. به عنوان مثال، برای اینکه بتوان توسط گلکسی گیر سامسونگ به تماس‌ها پاسخ داد یا روی صفحه دستگاه برای پیامکی جواب نوشت، باید آن را به گلکسی S4 یا سامسونگ نوت3 وصل کرد.
اما Neptune Pine، دستگاه متفاوتی است و در واقع خود یک تلفن همراه مستقل و در عین حال یک ساعت است. به این ترتیب می‌توان برقراری تماس، ارسال پیام، ثبت تصاویر و حتی ارسال آنها به شبکه‌های اجتماعی را به طور مستقیم از طریق این ساعت مچی انجام داد.
نسخه اندروید موجود روی این ساعت 335 دلاری از نوع اندروید جلی بین است و تا حدودی برای بستن به مچ دست بزرگ است. اما طرح آن کوچکترین اندازه ممکن را دار است و هیچ بعید نیست که روزی بتواند جایگزین گوشی‌های هوشمند شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا