قتل نخستین انسان به دست یک روبات

بر اساس اظهارات دیوید براون به عنوان رئیس پلیس شهر دالاس در ایالات متحده آمریکا، افسران برای اولین بار از یک روبات کنترل انفجار بمب برای کشتن یک مجرم استفاده کردند. او در این باره بیان کرد که: «ما هیچ انتخاب دیگری جز استفاده از روبات و ارسال آن به محل قرار گیری مجرم یاد شده نداشتیم. دیگر انتخاب ها ممکن بود افسران پلیس را در خطر بیندازد.»

لازم به ذکر است که این روبات زمانی استفاده شد که حدود 5 نفر از افسران پلیس در حین این درگیری کشته شده بودند و 6 نفر دیگر از شهروندان و افسران نیز به شدت زخمی شده بودند.

مجرم یاد شده به پلیس اعلام کرده بود که از تیر اندازی اخیر پلیس ناراحت شده و قصد دارد تا تمامی افراد سفید پوست و به خصوص پلیس های سفید پوست را به قتل برساند. با این حال مقامات رسمی دیگر اعلام کرده بودند که این مجرم با شلیک یک گلوله به خود مرده بود اما براون این اخبار را تصحیح کرده و اعلام کرد که در واقع مجرم یاد شده با انفجار یک بمب که توسط روباتی حمل می شد به قتل رسیده بود.

البته لازم به ذکر است که این روبات زمانی استفاده شد که حدود 5 نفر از افسران پلیس در حین این درگیری کشته شده بودند و 6 نفر دیگر از شهروندان و افسران نیز به شدت زخمی شده بودند. با این وجود در سال 2013 میلادی نیز بار دیگر یکی از روبات های پلیس مشهور به نام " Packbot " در چندین ماموریت پلیسی به کار گرفته شده بود اما با این حال هیچ کدام از این روبات ها برای زخمی کردن یا کشتن مجرمان استفاده نشده بودند و این مورد به عنوان نخستین قتل روباتیک توسط پلیس، در تاریخ ثبت خواهد شد.

منبع: gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا