تعقیب دزدان موتورسوار با پهپاد

 در نشست اخیر پلیس لندن و کمیته جرائم، معاون کمیسر کرگ مک کی گفت:

پهپادها می‌توانند جایگزین امن‌تری برای افسران به‌منظور دنبال کردن باندهای موتورسوار در سراسر پایتخت باشد.

روزنامه Evening Standard چاپ لندن در گزارشی اعلام کرد که پلیس در حال تقلا برای کنار آمدن با افزایش دزدان موتورسوار در بخش‌هایی چون کامدن و ایسلینگتون است. در ۱۲ ماه گذشته گذشته تقریباً ۳ هزار دزدی تلفن همراه توسط دزدان موتورسوار ثبت‌شده است.

در سال ۲۰۱۴ یک پلیس جوان به نام هنری هیکس در هنگام تعقیب و گریز یک موتورسوار با سرعت‌بالا، تصادف کرده است. این موتورسوار که هیچ جرمی مرتکب نشده بود، تنها می‌خواست از سد دو ماشین پلیس، در ایسلینگتون رد شود. برای کاهش تلفات چنین سوانحی قرار است که از پهپادها به‌عنوان یک تاکتیک جدید برای دنبال کردن مظنونین استفاده شود.

معاون کمیسر کرگ مک کی گفت:

استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای دنبال کردن مظنونینی که برای ارتکاب جرم از وسایل نقلیه دوچرخ و چهارچرخ استفاده می‌کنند، در حال حاضر در سطح ملی توسط گروه شورای ملی روسای پلیس و مرکز علمی کاربردی موردبحث قرارگرفته است.

بااین‌وجود در حال حاضر هواپیماهای بدون سرنشین به‌عنوان وسیله‌ای ثابت و مؤثر در عملیات پلیس ظاهر می‌شوند. با استفاده از آن تظاهرات و امکان نفوذ بررسی می‌شود. همچنین استفاده از آن‌ها موجب کاهش هزینه‌های استفاده از بالگرد می‌شود. پهپادها می‌توانند حرکات مظنونان بالقوه را شناسایی کنند و نیروهای زمینی را به سمت آنان هدایت کنند.

 

منبع:دیجی رو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا