طوفان ریزگردها در 17 استان کشور منشا داخلی دارد

 ضیاء الدین شعاعی عصر سه شنبه در جلسه ای که به منظور رسیدگی به موضوع گرد و غبار کرمانشاه در استانداری کرمانشاه تشکیل شد، اظهار داشت: برای هر استان سند ملی مقابله با منشا ریزگردها تهیه شده است.
وی با بیان اینکه گرد و غباری که کرمانشاه را تحت تاثیر قرار می دهد؛ منشا خارجی دارد، گفت: در این استان ظرفیت های لازم برای به وجود آمدن هسته های گرد و غبار وجود دارد.
مدیر ستاد ملی مقابله با پدیده ریزگردها با بیان اینکه مکان هایی که امکان تبدیل شدن به هسته های تولید گرد و غبار را دارند؛ پایش می شوند، عنوان کرد: علاوه بر کرمانشاه در استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و ایلام نیز امکان تشکیل هسته های تولید گرد وغبار وجود دارد.
شعاعی با بیان اینکه پدیده گرد و غبار در سطح دنیا روند تشدید شونده دارد، گفت: امیدواریم با اعتبارات امسال منشاهای طوفان گرد و غبار در داخل کشور به صورت کامل شناسایی شوند.
وی به اقدام های انجام شده در بعد بین المللی نیز اشاره کرد و گفت : طی سال های 92 و 93، 11 نشست با کشورهای منطقه داشتیم که به دلایلی نتایج برخی از این نشست ها روی کاغذ مانده است.
مدیر ستاد ملی مقابله با پدیده ریزگردها افزود: سال 93 توفیق های خوبی در سطح بین المللی داشتیم و مصوبه های الزام آوری برای کشورها به تصویب رساندیم.
هوای امروز کرمانشاه برای بیست و یکمین روز در سال 95 از حالت استاندارد خارج شد و برای دومین بار به حد بحران رسید.
به گزارش ایرنا، دید افقی امروز شهر کرمانشاه به حدود سه هزار متر کاهش یافت و آلودگی هوا 4.5 برابر حد استاندارد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا