تقویت مصوبه مقابله با ریزگردها توسط دولت

معصومه ابتکار که روز سه شنبه به همراه گری لوییس نماینده مقیم سازمان ملل در تهران، روسای سازمان های هواشناسی و مدیریت بحران کشور و نمایندگان وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت برای بررسی وضعیت آلودگی هوای کرمانشاه به این شهر آمده بود در استانداری افزود: دولت این مصوبه را به منظور اجرایی شدن تا هفته آینده به دستگاه ها ابلاغ می کند.
وی با بیان اینکه در این مصوبه تمامی ابعاد مقابله با ریزگردها در نظر گرفته شده است، گفت: تجهیز و بهسازی فرودگاه ها، اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای عایق سازی منازل در نقاط متاثر از ریزگردها، تنظیم نظام اطلاع رسانی سریع، آزادسازی حق آب تالاب ها، توسعه سامانه های پردازش اطلاعات، مستندسازی تاثیرات ریزگردها برای ارائه به سازمان های بین المللی و آمادگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای درمان بیماران ناشی از آلودگی هوا در این مصوبه در نظر گرفته شده است.
ابتکار در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد که دولت در رابطه با موضوع ریزگردها بسیار حساس و همراه مردم است.
وی عنوان کرد: هیاتی که برای رسیدگی به موضوع ریزگردها به کرمانشاه آمده است نشان از پیگیری ملی و فراملی برای رسیدگی به معضل ریزگردها است.
به گفته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، گرد و غباری که کرمانشاه را در بر می گیرد ناشی از هسته های داخلی نیست و منشا خارجی دارد.
ابتکار معتقد است که سدسازی های کشور ترکیه و دیگر کشورهای منطقه این وضعیت را در عراق به وجود آورده است.
وی اعلام کرد: راهکارهای بین المللی برای برطرف کردن معضل ریزگردها را دنبال می کنیم و تاکنون از طریق مجامع بین المللی به عراق اخطار داده ایم.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در سال 92 به عراق رفتیم و حتی در بیابان های اطراف کربلا و بغداد درختکاری کردیم؛ در آن زمان شرایط برای برطرف کردن معضل فراهم بود اما متاسفانه عراق درگیر مشکلات امنیتی شد.
ابتکار افزود: هفته گذشته مذاکراتی را با سرپرست اداره محیط زیست عراق انجام دادم و او برای همکاری به منظور مقابله با ریزگردها اعلام آمادگی کرد اما مشکل متاسفانه کانون های اصلی تولید گرد و غبار در تصرف داعش است.
به گزارش ایرنا، وی مراسم اربعین حسینی را فرصتی مناسب برای مقابله با ریزگردها دانست و گفت: باید عوارض ریزگردها را برای مردم کاهش دهیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا