کشف بقایای نویسنده دن کیشوت در اسپانیا

بنا به گزارش متخصصان و کاشفان اسپانیایی، بقایای جسد نویسنده دن کیشوت در یک کلیسای کوچک در مادرید کشف شده است .

دن میگل د سروانتس ساآودرا (Don Miguel de Cervantes Saavedra) رمان ‌نویس ، شاعر، نقاش و نمایشنامه ‌نویس اسپانیایی مشهور قرن هفده ام و خالق شاهکار دن کیشوت است . او در سال 1547 میلادی متولد شد و پس از 69 سال زندگی در سال 1616 میلادی درگذشت .

کتاب مشهور سروانتس به نام دن کیشوت از پایه‌ های ادبیات کلاسیک اروپا به‌ شمار می‌ آید و بسیاری از منتقدان از آن به عنوان اولین رمان مدرن و یکی از بهترین آثار ادبی جهان یاد می‌ کنند . قابل ذکر است که این نویسنده ، شاهزاده نبوغ لقب گرفته است .

فرانسیسکو اکسبریا (Francisco Etxeberria) سرپرست ارشد  این تیم پژوهشی در رابطه با این کشف مهم و بررسی بقایای جسد نویسنده مشهور اسپانیائی می گوید : " من با توجه به شواهد موجود متقاعد شده ام که تیم تحقیقاتی ام قطعاتی از جسد سروانتس ، نویسنده دن کیشوت را در زیر زمین کلیسای کوچکی در صومعه Barefoot Trinitarians مادرید کشف کرده اند . "

دن میگل د سروانتس در سال 1551 میلادی به همراه خانوده و پدرش که پزشک بوده به والادولید مهاجرت کرد. اما میگل پنج سال بعد در سال 1556 میلادی به کوردوبا رفت . درباره تحصیلات ابتدایی میگل ابهاماتی وجود دارد اما بدون شک تحصیلات وی در سطح دانشگاهی نبوده‌اند . وی در سال 1556 در مادرید مستقر شد . این نویسنده مشهور اسپانیائی  در سال 1569 میلادی به دستور فیلیپ دوم پادشاه وقت اسپانیا برای شرکت در جنگ به ایتالیا سفر کرد و در آنجا برخی از آثار ادبی در آنجا را مطالعه کرده و و تحت تاثیر هنر ایتالیایی قرار گرفت . دست چپ سروانتس در جنگ صدمه دید و از کار افتاد .  مهمترین اثر وی کتاب مشهور دن کیشوت است که با ساختاری مستحکم و طنزآمیز به زوال دوران شوالیه گری در اروپا پرداخته و شخصیت اصلی داستان وی به عنوان یکی از مشهورترین شخصیت های خلق شده در ادبیات داستانی دنیا تبدیل شد  . این کتاب دارای ساختاری مدرن بوده و به همین دلیل سروانتس را به عنوان یکی از پیشگامان ادبیات مدرن معرفی می کنند .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا