برای کاهش استرس، دنیای مجازی را فراموش کنید

مطالعات محققان نشان می دهند که کاهش تکرار چک کردن ایمیل در طول روز، منجر به  کاهش استرس در فرد خواهد شد. پژوهشگران دانشگاه بریتیش کلمبیا  طی تحقیقاتی که در این رابطه انجام داده اند ، دریافتند ه کسانی که روزانه کمتر ایمیل های خود را چک می کنند ، استرس روانی کمتری را تجربه می کنند.

کاهش تکرار چک کردن ایمیل در طول روز، منجر به  کاهش استرس در فرد خواهد شد. پژوهشگران دانشگاه بریتیش کلمبیا  طی تحقیقاتی که در این رابطه انجام داده اند ، دریافتند ه کسانی که روزانه کمتر ایمیل های خود را چک می کنند ، استرس روانی کمتری را تجربه می کنند.

در این پژوهش ، 124 بزرگسال اعم از دانشجو ، تحلیل گر مالی ، متخصص پزشکی و غیره انتخاب شده  و از آن ها درخواست شد تا در طول یک هفته ، روزانه فقط سه بار ایمیل های خود را چک کنند. برخی از این افراد اعلام کردند که به طور معمول آن ها در حدود همین تعداد در روز ایمیل های خود را چک می کنند.

پس از یک هفته این دستور العمل برای شرکت کنندگان تغییر کرد و این محدودیت برداشته شد و به مدت یک هفته افراد بدون محدودیت به چک کردن ایمیل های خود می پرداختند. قابل ذکر است که در طول مدت زمان این آزمایش، شرکت کنندگان در دو حالت مورد بررسی و نظر سنجی روزانه در رابطه با سطح استرسشان قرار گرفتند.

کاستادین کوشلف یکی از پژوهشگران همکار در این پروژه مطالعاتی درباره نتایج و یافته های این بررسی توضیح می دهد که  افراد مورد آزمایش قرار گرفته ،  در زمانی که کمتر ایمیل خود را چک می کنند ، کمتر دچار استرس می شوند . او در ادامه اظهار داشت که اکثر داوطلبان محدودیت چک کردن ایمیل در روز برایشان خیلی سخت بود و در طول آزمایش برای چک کردن ایمیل خود وسوسه می شدند و مقاومت کردن در برابر این وسوسه برایشان بسیار سخت بود. اما مقاومت این افراد باعث شد تا کم کم عادت کرده و کمتر دچار وسوسه شوند و در نتیجه با کاهش استرس روزانه روبرو شدند.

شرح کامل این  تحقیقات و نتایج حاصل از آن در مجله Computers in Human Behavior منتشر شده و در  دسترس پژوهشگران قرار دارد.

 

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا