فروش اطلاعات 655 هزار نفر توسط هکرها

به تازگی یکی از هکرها اقدام به یک حمله سایبری بسیار عجیب و غریب کرده است و اعلام کرده است که قصد دارد تا اطلاعات سلامت 655 هزار بیمار که از سه سازمان آمریکایی مراقبت سلامت (واقع در مراکز سلامتی آتلانتا، سنترال آمریکا و فارمینگتن، میسوری) دریافت کرده است را به فروش بگذارد. جزئیات چگونگی انجام این دزدی هنوز مشخص نیست اما هکر یاد شده اعلام کرده است که برای انجام این کار از نقص های پروتکل دسترسی راه دور به کامپیوترها (Remote Desktop Protocol) استفاده کرده است.

جالب است که مشتریان حاضر هستند که تا رقمی بین 100 تا 411 هزار دلار آمریکا را برای این اطلاعات پرداخت کنند. البته رقم یاد شده به صورت وجه نقد جابجا نخواهد شد بلکه این انتقال از طریق واحد پول مجازی بیت کوین انجام خواهد پذیرفت.

نکته جالب اینجاست که این اطلاعات بدون مشتری نخواهند ماند و بر اساس موارد منتشر شده، مشتریان زیادی برای حرید این داده های مسروقه صف کشیده اند. جالب است که مشتریان حاضر هستند که تا رقمی بین 100 تا 411 هزار دلار آمریکا را برای این اطلاعات پرداخت کنند. البته رقم یاد شده به صورت وجه نقد جابجا نخواهد شد بلکه این انتقال از طریق واحد پول مجازی بیت کوین انجام خواهد پذیرفت.

یکی از نکات بسیار جالب در این زمینه این است که هر سه مرکز یاد شده برای جلوگیری از حملات امنیتی اقدامات ویژه ای را در دستور کار داشته اند. برای نمونه اطلاعات ورود و خروج در تمامی سیستم های این مراکز به صورت متن خام ذخیره می شده است تا احتمال سرقت این اطلاعات به حداقل برسد ولی با تمامی این تفاسیر به نظر می رسد که بازهم هکرها یک گام از راهکارهای امنیتی پیشتر هستند.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا