کلنگ احداث نیروگاه تولید همزمان برق و حرارت به زمین زده شد

به گزارش ایسنا، نیروگاه سیکل ترکیبی گرمایی و سرمایی با بهره گیری از دانش فنی متخصصان بومی کشورمان، طراحی و به طور کامل توسط فناوران یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس طراحی و اجرا شده است.

 

نیروگاه CCHP پارک فناوری پردیس معاونت علمی با دو توربین 25 مگاواتی توانایی تولید سالیانه 320 میلیون کیلووات ساعت برق و 460 میلیون کیلووات ساعت انرژی حرارتی را عملیاتی خواهد کرد.

 

نیروگاه های سیکل ترکیبی نیروگاه هایی هستند که علاوه بر توان تولید انرژی الکتریکی، می توانند انرژی حرارتی تولید شده را به چرخه مصرف برگردانند و از انرژی تولید شده توسط محفظه احتراق به عنوان انرژی حرارتی استفاده کنند. این انرژی به کمک توربین بخار، بویلر بازیافت و چیلرهای جذبی به شکل توان حرارتی قابل استفاده خواهد بود.

 

این طرح در راستای سیاست های کلان وزارت نیرو برای توسعه نیروگاه های پراکنده با توان تولید انرژی ترکیبی از راه بهره گیری از دانش بومی متخصصان داخلی اجرایی و عملیاتی شده است.

 

نیروگاه CCHP پارک فناوری پردیس معاونت علمی با سرمایه گذاری دو هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی و همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی سه سال به بهره برداری کامل خواهد رسید. پیش بینی می شود این نیروگاه طی 15 ماه به مرحله راه اندازی اولیه برسد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا