گزارش تصویری از گردهمائی برندگان جایزه نوبل

شصت و ششمین نشست سالانه برندگان جایزه نوبل در شهر لیندائو واقع در جنوب آلمان در حال برگزاری است. در این مراسم بیش از 29 ادیب ، شاعر و دانشمند رشته های مختلف علوم از سراسر جهان که موفق به برنده شدن جایزه نوبل شده بودند، حضور داشته و با یکدیگر به بحث و تبادل نظر می پردازند.

افراد جوان مشارکت کننده در این مراسم از مقاطع تحصیلی مختلفی از دبیرستان تا فوق دکترا بوده و حداکثر سن مورد قبول برای این افراد با توجه به مقطع تحصیلی؛ 35 سال اعلام شده است. این افراد عمدتا پژوهش های مهمی در رشته های مختلف علمی انجام داده اند.

 گفتنی است در این مراسم بیش از 400 دانشمند و هنرمند جوان نیز از سراسر دنیا توسط کمیته مرکزی برگزار کننده این مراسم انتخاب و از آن ها برای همنشینی با نخبگان و دانشمندان برنده جایزه نوبل دعوت به عمل آمده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه، این مراسم از روز یکشنبه ششم تیر ماه آغاز شده و تا روز جمعه یازدهم تیر برابر با یکم جولای ادامه خواهد داشت.

افراد جوان مشارکت کننده در این مراسم از مقاطع تحصیلی مختلفی از دبیرستان تا فوق دکترا بوده و حداکثر سن مورد قبول برای این افراد با توجه به مقطع تحصیلی؛ 35 سال اعلام شده است. این افراد عمدتا پژوهش های مهمی در رشته های مختلف علمی انجام داده اند. گفتنی است 31 درصد از این دانشمندان جوان را زنان و مابقی این افراد را مردان تشکیل می دهند. این افراد از 80 کشور مختلف جهت حضور در این مراسم به کشور آلمان سفر کرده اند.

این گردهمائی سالانه  برای نخستین بار در سال 1951 برگزار شده و پس از آن به صورت منظم ادامه پیدا کرده است.

منبع: xinhua

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا