فضاپیمای چینی با موفقیت به زمین بازگشت

سازمان فضائی چین در اطلاعیه ای رسمی خبر از بازگشت موفقیت آمیز اتاقک فضاپیمای این کشور که چندی پیش به ماموریت فضائی اعزام شده بود به زمین خبر داد. این عملیات فرود ساعات اولیه بعد از ظهر امروز یکشنبه ششم تیرماه به وقت محلی و در صحرای باداین جاران Badain Jaran  مغولستان انجام شد. این ماموریت موفقیت آمیز توسط یک راکت نسل جدید لانگ مارچ 7 انجام شده بود.

این عملیات فرود ساعات اولیه بعد از ظهر امروز یکشنبه ششم تیرماه به وقت محلی و در صحرای باداین جاران Badain Jaran  مغولستان انجام شد. این ماموریت موفقیت آمیز توسط یک راکت نسل جدید لانگ مارچ 7 انجام شده بود.

این راکت فضاپیما از انواع راکت های ماهواره بر جدید و مدرن چین محسوب می شود که مدل به روز رسانی شده از خانواده راکت های لانگ مارچ بوده و تکمیل کننده پروژه Long March-6 معرفی می شود.

به گفته مقامات آژانس فضائی چین ؛ این راکت های ماهواره بر از این پس برای ماموریت های ارسال ریز ماهواره  ها به مدار زمین استفاده خواهند شد .

سوخت مورد استفاده قرار گرفته در این راکت های ماهواره بر ، سوختی مایع بوده و ترکیبی از اکسیژن مایع و کروسین kerosene ( نفت سفید ) است . به گفته کارشناسان ، این نسل از راکت ماهواره بر ساخته شده توسط چین ؛ فاقد آلاینده های جوی بوده و به محیط زیست آسیب نمی رساند .

بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه ؛ طراحی و ساخت راکت های ماهواره بر لانگ مارچ – 7 توسط توسط آکادمی فناوری های فضائی شانگهای Shanghai Academy of Spaceflight Technology  و با همکاری شرکت علوم و فناوری فضائی چین China Aerospace Science and Technology Corporation انجام شده است .

منبع: xinhua

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا