نخستین آنالتیکس ایرانی اپلیکیشنهای موبایل و پلتفرم ارسال پوش نوتیفیکیشن

 شناخت واقعی رفتار کاربران؛ ارسال پوش نوتیفیکیشن هدفمند بر اساس رفتار کاربران؛ ارسال پوش نوتیفیکیشن بر اساس منطقه جغرافیایی؛ فیلتر کردن کاربران بر اساس پارامترهای مختلف؛ تشخیص خطای اپلیکیشن و ردگیری خطاها؛ و تعریف رویدادها در برنامه و گزارش گیری از رویدادهای تعریف شده از جمله امکاناتی است که چشمک در اختیار توسعه‌دهندگان اپلیکیشن میگذارد.

بازار اپلیکیشنهای موبایل بازاری رقابتی با نرخ شکست بالا و ساختار نامناسب است. در این بازار، وجود ابزاری برای شناخت و برقراری ارتباط با کاربران جزو نیازهای حیاتی بقای یک اپلیکیشن و بالطبع کسب درآمد توسط صاحب اپلیکیشن است. پاسخ این سوالات تحت عنوان محصول آنالتیکس ارائه میشود.

نرخ شکست اپلیکیشنها در ایران  بالاتر از متوسط جهانی است. این امر به دلیل نوپا بودن این صنعت در کشور، عدم وجود کانال های بازاریابی و درآمدزایی مناسب و نیز نبودن ابزاری مناسب برای اطلاع از وضعیت واقعی اپلیکیشن در بازار، میزان کاربران و نحوه رفتار کاربران در مواجهه با اپلیکیشن است.

نکته‌ای که باید مورد توجه قرار داد این است که بسیاری از توسعه‌دهندگان اپلیکیشنهای موبایل از هیچ نوع آنالتیکس خارجی استفاده نمیکنند. از دلایلی که برای این موضوع میتوان نام برد عدم آشنایی با امکاناتی است که آنالتیکس در اختیار توسعه‌دهندگان قرار میدهد.

دشواری کار کردن با آنالتیکس خارجی و نداشتن امکان استفاده از تمامی امکانات آنالتیکسهای خارجی نیز به این موضوع شدت میبخشد. در همین راستا به منظور بهبود اکو سیستم موبایل کشور و دسترسی دولوپرها به نحوه تعامل کاربران با اپلیکیشنهایشان؛ پلتفرم آنالتیکس اپلیکیشنهای گوشیهای هوشمند با نام تجاری «چشمک» تولید و در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته است.

شیوه استفاده از چشمک:

«چشمک» کیت نرم افزاری (SDK) را در اختیار صاحبان اپلیکیشنها قرار میدهد تا در درون برنامه خود قرار دهند. با استفاده از این کیت؛ «چشمک» قادر خواهد بود داده‌های مختلفی را از رفتار کاربران در گوشیهای هوشمند جمع‌آوری کند. «چشمک» پس از داده‌کاوی بر روی این داده‌ها، گزارشهای متنوعی را در اختیار صاحبان اپلیکیشنها قرار می­دهد.به گزارش شبکه خبری ICTPRESS،توسعه دهندگان اپلیکیشن میتوانند با مراجعه به سایت «چشمک» به آدرس https://www.cheshmak.me و عضویت در آن، به تمام امکانات آنالتیکس به صورت رایگان دسترسی پیدا کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا