عرضه خدمات مشاوره ژنتیک برای انسان های عادی

هر کدام از سلول های بدن انسان ها از DNA هایی تشکیل شده است که می تواند نحوه رفتار بدن شما را تعیین کند. همچنین این سری از ساختارها که مانند کدهای کامپیوتری عمل می کند تعیین کننده بسیاری از ویژگی های ظاهری شما نیز هستند. در بین سال های 1990 تا 2013 ائتلافی از کشورها به نقشه برداری از ژن های انسان ها پرداختند و به این ترتیب دروازه های جدیدی را به روی تحقیقات بیولوژیکی باز کردند.

ابتدا از افراد مراجعه کننده به این کمپانی نمونه های بزاق دهان دریافت می شود و پس از چند هفته این افراد لینکی را به وب سایت کمپانی دریافت خواهند کرد که بر اساس بسته ای که انتخاب کرده اند پیشنهاداتی در زمینه رژیم غذایی و ورزش های مختلف به آنها داده می شود

سپس کمپانی هایی نظیر 23andMe و DNAFit از این دانش ها استفاده کرده و آنها را به خارج از محیط آزمایشگاه و خانه های افراد آوردند و به بیان دیگر این علوم را کاربردی تر ساختند. خدمات کمپانی DNAFit در درجه اول برای ورزشکاران طراحی شده است و با ارائه پیشنهاداتی برای بهبود عملکرد بدن آنها همراه است اما افراد عادی نیز می توانند برای کسب سلامت بیشتر بر اساس ژن هایشان به این مراکز مراجعه کنند.

ابتدا از افراد مراجعه کننده به این کمپانی نمونه های بزاق دهان دریافت می شود و پس از چند هفته این افراد لینکی را به وب سایت کمپانی دریافت خواهند کرد که بر اساس بسته ای که انتخاب کرده اند پیشنهاداتی در زمینه رژیم غذایی و ورزش های مختلف به آنها داده می شود. به این ترتیب می توان گفت که این کمپانی از روی ژن های افراد سبک زندگی بهتری را برای آنها برنامه ریزی خواهد کرد.

به این ترتیب می توان گفت که این تست ژنتیکی ساده می تواند زندگی انسان ها را دستخوش تغییراتی مثبت کند، البته اگر انسان ها اراده لازم برای کنار گذاشتن غذاهای مورد علاقه خود و رسیدگی به رژیم ارائه شده توسط این مرکز را داشته باشند.

منبع: engadget

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا