امکان برداشت بدون کارت از عابر بانک

تنها دو دهه پیش بود که برای تراکنش های بانکی تنها باید در طول ساعات اداری اقدام می کردیم و این فرایند نیز بدون وجود متصدیان بانک ممکن نبود. با این وجود به تدریج این روند دستخوش تغییر شد و دستگاه هایی مانند عابر بانک ها و یا کارت خوان های سیار توانستند تا امکان تراکنش در هر یک از 24 ساعت شبانه روز را به انسان ها ارائه کنند.

می توانید با رفتن به سراغ عابر بانک و قرار دادن تلفن همراه هوشمند خود در برابر بخش مربوطه در دستگاه، از عابر بانک پول برداشت کرده و یا سایر اعمال مرسوم بانکی که با عابر بانک ممکن هستند را به انجام برسانید.

حال به نظر می رسد که این فناوری ها بار دیگر در حال تغییر کردن هستند و موج نوین روش های پرداختی که همان کیف پول های دیجیتالی هستند، به خوبی در کشورهایی مانند آمریکا مورد استقبال قرار گرفته اند. سیستم هایی مانند اپل پی (َApple pay) و سامسونگ پی (Samasung pay) که سامانه های پرداخت آنلاین از طریق تلفن همراه هوشمند به عنوان دستگاه میانه هستند، در سراسر ایالات متحده پذیرفته شده اند ولی به تازگی این سیستم ها با ساختارهای قدیمی تر نیز سازگار شده اند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، بانک آمریکا (Bank of AAmerica) با شرکت های بزرگ ارائه کننده خدمات یاد شده، مانند شرکت های سامسونگ و اپل به توافق رسیده است تا با ارائه عابر بانک  هایی ویژه، به کاربران این سیستم ها اجازه بداشت بدون کارت را بدهد.

به این ترتیب می توانید با رفتن به سراغ عابر بانک و قرار دادن تلفن همراه هوشمند خود در برابر بخش مربوطه در دستگاه، از عابر بانک پول برداشت کرده و یا سایر اعمال مرسوم بانکی که با عابر بانک ممکن هستند را به انجام برسانید. این امر بر پایه فناوری ارتباطی موجود برای کیف پول های دیجیتالی انجام می شود و از سامانه بی سیم ان اف سی (NFC) استفاده می کند.

به زودی این فناوری در سطحی نسبتا گسترده در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت ولی عرضه آن تنها در ایالات متحده خواهد بود و تا زمان عرضه جهانی این فناوری ممکن است زمان زیادی باقی مانده باشد.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا