آغاز صادرات داروی زخم پای دیابتی در اروپا

پیش از ظهر امروز با حضور دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور و دکتر بهزاد سلطانی رییس صندوق نوآوری و شکوفایی از 23 طرح دانش‌بنیان رونمایی شد. این طرح‌ها با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در مرحله پایان فنی و ورود به بازار قرار گرفته‌اند.

اسامی این 23 طرح دانش‌بنیان به شرح ذیل است:

1- تولید تست‌های تشخیص بویایی

این طرح آزمون تشخیص بویایی ایران است که به صورت یک کیت حاوی 24 نوع بوی مختلف در هشت دسته عطری، میوه‌ای، نعنایی، تند، شیرین، ترش، چوبی و زننده است که با استفاده از این آزمون می‌توان توانایی افراد در افتراق بوهای مختلف را ارزیابی کرد.

2- ساخت سیستم هدایت، کنترل و ناوبری چندمنظوره مناسب برای انواع پرنده‌های بدون سرنشین

این سیستم سامانه ثبت حرکت‌نما، متشکل از استودیویی انیمیشن‌نما و خانواده‌ای از سنسورهای زاویه‌یاب سبک با قابلیت نصب بر روی بخش‌ها و اعضای بدن انسان است. داده‌های ارسالی سنسورهای زاویه‌یاب توسط الگوریتم‌های تلفیق و کالیبراسیون به صورت آنلاین و یا آفلاین تلفیق می‌شوند. این الگوریتم‌ها قادر به تولید سیگنال‌هایی دقیق از وضعیت بدن انسان در شرایط وجود نویز بوده و قیود بیومکانیکی حاکم بر بدن انسان را در حین عملیات تلفیق مدنظر قرار می دهند. ارتباط این سامانه از طریق وای‌فای است و قیمت مناسب‌تر و سازگارتری نسبت به محصولات و داده‌های مختلف دارد.

3- تولید دیودهای نوری پاورلد و SMD

این دیود نوری با یک وات مصرف برق 170 لومن نور تولید می‌کند، محصولی که تولید آن با کیفیت بسیار بالا صورت می‌گیرد؛ به نحوی که از سوی انجمن لدسازان تایوان به عنوان تولیدکننده گرید عالی این محصول شناخته می‌شود.

4- سیستم معدنکاری هوشمند

این سیستم مطابق با نیازهای معادن روباز کشور توسعه داده شده است و با توجه به راهکارهای مختلفی که برای این سیستم ایجاد شده است، اصلی‌ترین ماموریت‌های آن مدیریت حمل‌ونقل، مدیریت تعمیر، نگهداری و دیسپاچینگ است. این راهکارها به‌گونه‌ای طراحی شده که سبب افزایش بهره‌وری از معادن روباز کشور می‌شود.

5- طراحی و ساخت دستگاه جی‌پی‌اس آنلاین

دیدن خودرو بر روی یک صفحه مانیتور تلفن همراه یا رایانه و توانایی در کنترل آن از راه دور از نیازهای تمامی افرادی است که تمایل به نظارت از راه دور خودروی خدمتی در ارگان و یا خودروی شخصی خود دارند. این محصول متفاوت از لحاظ قیمت، کیفیت و امکانات با نمونه‌های خارجی خود است. تهیه نمونه‌های خارجی با مشکلاتی همچون قیمت بالا، کمبود خدمات پشتیبانی و عدم اضافه کردن امکانات جدید همراه است.

 

6- طرح منابع تغذیه دی‌سی توان‌بالا

این طرح موفق به صادرات شده است، به گونه ای که خط تولید آن در آلمان در حد اسمبلینگ، تست نهایی، بسته‌بندی و ثبت یک برند بین‌المللی انجام شده است. ضمن آنکه این محصول به تعداد 210 دستگاه در داخل کشور تولید شده که از این تعداد 60 دستگاه آن در آلمان به فروش می‌رسد و مابقی در داخل کشور تجاری‌سازی می‌شود.

7- تولید وجین‌کن برنج

طرح تولید وجین‌کن برنج یک طرح توانامحور بر اساس نیاز بخش کشاورزی کشور است و در راستای دستیابی به دانش فنی آن تولید و اجرا شده است. تکنولوژی این دستگاه وارداتی بوده که بر اساس شرایط زراعی موجود در کشور بومی‌سازی و بهینه‌سازی شده است.

8- بومی‌سازی دانش فنی تولید لاک‌های یو وی ویژه زیرآینده‌های BMC

امروزه زیرآینده‌های ساخته شده از مواد فایبرگلاس در صنایع بسیاری کاربرد دارند و یکی از مهمترین مواد فایبرگلاس که از کاربردهای صنعتی بسیاری برخوردارند، مواد بی‌ام‌سی است. این زیرآینده‌ها برای عملیات بعدی نیازمند پوششی برای ایجاد صافی بسیار بالا هستند. لاک‌های یو‌وی ویژه زیرآینده‌های بی‌ام‌سی در صنایعی چون خودروسازی کاربرد دارد.

در حال حاضر فناوری تولید این نوع لاک‌ها در اختیار دو کشور آلمان و ژاپن است و به دلیل های‌تک بودن این محصول فروش آن به ایران ممنوع است.

9- تولید و بازاریابی کنترل هوشمند برق و آب

این کنترل هوشمند با دارا بودن قابلیت سه دستگاه مختلف کنتور دیجیتال سه فاز برق، کنتور دیجیتال آب و ابزار تخصیص و کنترل اعتبار، ضمن اندازه‌گیری همزمان آب و برق مصرفی در چاه‌های مجاز  الکتروپمپ، قابلیت سنجش اعتبار بر روی تک‌تک چاه‌های آب فراهم می‌کند تا ابزاری کامل و جامع برای نظارت و مدیریت منابع آب به حساب آید.

10- پروژه ملی فاکتور 8 انعقادی نوترکیب انسانی

فاکتور 8 نام یکی از پروتئین‌های دخیل در انعقاد خون بوده که این پروتئین پس از فعال شدن در طی یکسری واکنش‌های پی در پی کمک به انعقاد خون در مواقع لزوم می‌کند. کمبود این عامل انعقادی موجب بروز بیماری هموفیلی می‌شود. انعقاد خون فرآیندی است که موجب لخته‌شدن خون می‌شود.

11- تولید داروی گیاهی دفع سنگ کلیه اورتیکا

بر اساس آمار موجود 2 میلیون نفر در ایران به انواع سنگ کلیه مبتلا هستند. این بیماری علاوه بر درد غیرقابل تحمل، هزینه‌های سنگین از جمله انواع داروها با عوارض زیاد، سونوگرافی و سنگ‌شکن را به بیمار تحمیل می‌کند. هدف از انجام این طرح دستیابی به داروی گیاهی با اثربخشی بالا و عوارض کم برای از بین بردن دفع سنگ کلیه و کاهش دیگر عوارض ناشی از این بیماری از جمله عفونت‌های مجاری ادرار است.

12- طرح تولید شیرآلات الکترونیکی با قابلیت 70 درصد صرفه‌جویی در مصرف آب

کار این شیر الکترونیکی بر مبنای ارسال و دریافت نور مادون قرمز است. این شیر کاملا الکترونیکی است و بدون تماس دست و تنها با قرار دادن دست مصرف‌کننده در میدان دید سنسورهای مادون قرمز شروع به کار می‌کند. صرفه‌جویی بیش از 70 درصد در مصرف آب از جمله مزایای این شیر است.

13- طراحی و مدل‌سازی موتورهای شبکه زمان بندی خودکار دروس دانشگاه

تولید سامانه‌های هوشمند برای خودکارشدن و بهینه‌سازی روندها به یکی از نیازهای اساسی در سازمان‌ها بدل شده است. در مراکز علمی آموزشی مانند دانشگاه‌ها با چالش‌های فراوانی در تهیه برنامه هسته‌ای مناسب مواجه هستند که این امر نیاز سامانه‌ای برای بهسازی این روند دارند. در این راستا نرم‌افزارهای زمان‌بندی خودکار در دنیا ارائه شده است.

این سامانه با کیفیت مطلوب در کشور وجود نداشته که شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به تولید این نرم‌افزار کرده‌اند.

14- پلت‌فورم پردازشی مبتنی بر virex-6 و DSP

هدف از اجرای این طرح تولید یک محصول دانش‌بنیان پردازشی و صنعتی با قابلیت بالای پردازش بوده است. این محصول در صنعت مخابرات هوایی، فضایی و دفاعی کاربرد دارد.

محصول تولیدشده از نظر فناوری، دارای فناوری‌های روز دنیا بوده و مانند نمونه‌های مشابه خارجی که در سامانه‌های مخابراتی و فضایی استفاده می‌شود، در انواع سامانه‌های فوق قابل نصب و استفاده است.

15- ترالی پانسمان و شستشوی اتوماتیک

ترالی شستشو برای اولین بار طراحی و ساخته می‌شود و ایجاد و حفظ محیط استریل سرعت التیام زخم را افزایش دهد. از این دستگاه می توان در تمام بخش‌های بیمارستان و درمانگاه‌ها که بیماران دارای زخم مراجعه می‌کنند، برای شستشو و پانسمان زخم آنها استفاده کرد. این دستگاه برای اولین بار در جهان ساخته می‌شود و هیچ گونه مشابه داخلی یا خارجی ندارد.

16- تولید داروی آنژی پارس

آنژی‌پارس هم‌اکنون در بازار ایران موجود است و تاکنون بیش از 10 بیمار دیابتی مبتلا به زخم پای دیابتی از این محصول استفاده کرده‌اند. با توجه به رضایتبخشی نتایج به دست آمده تصمیم بر آن گرفته شد که مطالعات کلینیکی این محصول در اروپا انجام شود. این مطالعات با صرف هزینه بسیار سنگین حدود یک میلیون یورو به پایان رسیده و در حال انجام مراحل نهایی برای ثبت در اروپا و صادرات به آن حوزه است.

17- طراحی و ساخت فشرده‌ساز صدا و تصویر

هدف از انجام این طرح، ساخت و تولید دستگاه کدکننده سیگنال، تصویر، صدا و داده ورودی به صورت همزمان به سیگنال فشرده شده به منظور استفاده در کاربردهای ارسال صدا و تصویر است.

 

18- تولید انواع کودهای بیولوژیکی و آفت‌‌کش‌های بیولوژیک

در این طرح برای تولید کودهای زیستی به جای استفاده از مواد صنعتی و سنتزی وارداتی از پسماندها و ضایعات کشاورزی که غنی از مواد عالی و برخی مواد معدنی است، استفاده شده است.

19- بیلبورد تبلیغاتی سه بعدی دو استوانه

این برج‌های نوری به دلیل داشتن قابلیت سه بعدی هرگونه نمایش تبلیغاتی را به نمایش می‌گذارند. این برج‌ها برخلاف بیلبوردهای تبلیغاتی که فقط از یک سمت قابل رویت هستند، قابلیت نمایش به طور همزمان را دارند و از هر سمت قابل رویت هستند.

20- ساخت دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی

این دستگاه دارای دو سیکل برودت و کنترل دما به صورت مجزا است و در صورت خرابی و از کار افتادن یکی از سیکل‌ها، سیکل دیگر به راحتی کل مجموعه را پشتیبانی می‌کند.

21- محافظه مکانیکی ضدسانحه جعبه سیاه

این محافظ بر اساس استانداردها طراحی و ساخته شده و دارای مقاومت در برابر 1100 درجه سانتی‌گراد حرارت ناشی از انفجار در مدت یک ساعت است.این محافظ همچنین دارای مقاومت در برابر حرارت 260 درجه سانتی‌گراد ناشی از قرارگیری در برابر آتش به مدت 10 ساعت است. ضمن اینکه در برابر شوک ناشی از برخورد با شتاب 3400 جی مقاوم است.

22- دستگاه تست رله حفاظتی

این دستگاه برای تعمیر و نگهداری پست‌های فشار قوی نیروگاه‌ها به کار می‌رود.

23- کیوسک مکانیزه چاپ و صدور کارت هدیه

هدف از این طرح راه‌اندازی دستگاه مکانیزه برای صدور انواع کارت هدیه در کنار ارائه سایر خدمات بانکی مبتنی بر کارت است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا