تولید محدود ابرخودروی جدید آستون مارتین

آستون مارتین در حال حاضر مشغول همکاری با «رد بول» (Red Bull) است تا یک ماشین فوق خفن بسازد. این خودرو با عنوان‌های AM-RB 001 و «پروژه‌ی نبیولا» (Project Nebula) شناخته می‌شود. تاکنون اطلاعات بسیار کمی درباره‌ی این خودرو فاش شده. تنها چیزی که از آن می‌دانیم این است که «آدرین نیویی»، مهندس خودروی اسطوره‌ای F1 در ساخت آن نقش دارد. یک طراحی انتزاعی هم از آن که در تصویر بالا می‌بینید منتشر شده. رد بول علاقه‌ی زیادی به چیزهای افراطی دارد و از طرف دیگر منبع نامحدودی از پول به حساب می‌آید، بنابراین نباید نبیولا را دست‌کم بگیریم. علاوه بر این، آستون مارتین جدید درست زمانی می‌آید که شیرون می‌خواهد در یک یا دو سال آینده عنوان سریع‌ترین خودروی جهان را برای خودش ثبت کند.

اما حالا به لطف «اندی پالمر»، مدیر عامل این شرکت، اطلاعات بیشتری درباره‌ی نبیولا می‌دانیم. طبق گزارش اتوکار (Autocar)، خودروی AM-RB 001 تنها به ۹۹ دستگاه محدود خواهد بود. این تعداد حتی برای ابرخودروها هم کم است، مثلا بوگاتی می‌خواهد ۵۰۰ دستگاه شیرون بسازد. این خودرو در تمام بازارهای آستون به فروش نخواهد رفت، چون با توجه به تعداد کم این خودرو، دریافت مجوز برای آن در همه‌ی بازارها بی‌معنی به نظر می‌رسد. احتمالا اروپا و خاورمیانه مقصد اصلی آستون مارتین جدید خواهد بود.

علاوه بر این، گفته می‌شود که نبیولا رانش‌گر هیبریدی خواهد داشت، اما جزییات دقیق مربوط به آن آشکار نشده. این خودرو قرار است با تمرکز بر سادگی و سرعت زیاد طراحی شود.

 

منبع:digikala

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا