حضورنخستین محقق ایرانی درجمع دانشمندان یک درصد برتر رشته روا‌نپزشکی

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی تهران، از بین 35 محقق کشورمان که در جمع دانشمندان یک درصد برتر دنیا قرار دارند 17 نفر از دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند. 
از این تعداد 30 نفر از دانشمندان یک درصد برتر در رشته فارماکولوژی، 2 نفر در رشته بالینی، 2نفر در رشته پزشکی اجتماعی و 1 نفر در رشته روان‌پزشکی فعالیت دارند.
شاخص Essential science indicators) ESI ) هر دو ماه یک‌ بار محققان یک درصد برتر رشته ‌های علوم پزشکی و غیرپزشکی معرفی می‌کند و هر چه تعداد دانشمندان کشورمان در این عرصه افزایش یابد به هدف مرجعیت علمی در منطقه نزدیک خواهیم شد.
دکتر شاهین آخوندزاده که به عنوان نخستین محقق رشته روان‌پزشکی در ایران و خاورمیانه وارد فهرست دانشمندان یک درصد برتر شده است ، تحصیلات عالی خود را در سال 1364 در رشته داروسازی دانشگاه تهران آغاز کرد و در سال 1369 فارغ‌التحصیل شد.
وی در سال 1374 موفق به اخذ درجه تخصصی در رشته نوروسایکوفارماکولوژی بالینی از دانشکدة پزشکی دانشگاه گلاسگو انگلستان شد. سپس تحصیلات فلوشیپ خود را در رشته Neuroscience دانشگاه پاریس فرانسه در سال 1378 به پایان رساند.
آخوندزاده اکنون به عنوان عضو هیات علمی و استاد گروه روانپزشکی در گروه روانپزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول فعالیت است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا