پرداخت وجه با تلفن همراه

در کنگره جهانی تلفن همراه در بارسلونا فن آوری جدیدی معرفی شد که در آن سیستمی وجود دارد تا پرداخت پول را با تلفن همراه امکان پذیر سازد . با این فن آوری ، افراد می توانند خیلی سریع و آسان بدون استفاده مستقیم از کارت های بانکی ، وجه مورد نظر خود را انتقال داده یا بهای جنسی را بپردازند .

در حقیقت در این سیستم از ارتباطات میدان نزدیک (Near Field Communication) استفاده می شود که یک تکنولوژی و فن آوری خاصی چون ارتباطات استاندارد کوتاه برد بوده و  گوشی های تلفن همراه را قادر می کند تا بدون استفاده از کارت و بدون تماس با دستگاه ، برای انتقال اطلاعات پرداخت وجه عمل کند .

پرسانا لاکس مینارایانان (Prasanna Laxminarayanan) معاون نوآوری ویزا کارت در این مورد چنین توضیح می دهد : کاربرها می توانند اپلیکیشن ویزا کارت را روی تلفن هوشمند خود نصب کنند . فعال کردن این نرم افزار نیز بسیار ساده است . شرکت ویزا کارت در این زمان برای هر کارت بانکی که به گوشی اضافه می شود یک کد دیجیتال منحصر به فرد تعریف می کند که فقط با آن گوشی فعال شده و کار می کند . قابل توجه است که ایمنی آن  نیز بالاست . بنابراین در محیط هایی که این نوع سیستم پرداخت وجه وجود دارد ، می توان پرداخت های خود را از طریق گوشی انجام داد . لازم به ذکر است که تفاوتی در عملکرد بین کارت بانکی پلاستیکی با اپلیکیشن مشابه تلفنی آن وجود ندارد .

در اینجا پرسشی مطرح می شود که نشان از نگرانی کاربر نسبت به اطلاعات بانکی خود است . در صورتی که تلفن همراه دزدیده شود چه راه حلی وجود دارد؟ پرسانا لاکس مینارایانان در این رابطه می گوید : اگر تلفن شما دزدیده شود ، راهی وجود دارد که می توان با آن نرم افزار مربوط به کارت بانکی شما را مسدود کرده و آن را غیرفعال نمود .

پرسانا لاکس مینارایانان ، در لحظه کاربرد این نرم افزار توسط تلفن همراه چنین توضیح می دهد : من برای استفاده وارد سیستم می شوم تا یک قهوه امریکانو (Caffè Americano) دو یورویی را پرداخت کنم. روی صفحه بخشی است که می توان مورد خود را در آن تایپ و وجه را پرداخت کرد . همه این فعالیت ها به صورت بی سیم یا وایرلس انجام می گیرد . در لحظه ای که من گوشی را نزدیک دستگاه پرداخت وجه مورد نظر می گیرم ، آن را شناسایی کرده و فعال می شود و عمل پرداخت براحتی انجام می گیرد . در پایان دستگاه اعلام می کند که پرداخت دو یورو با موفقیت انجام شده است .

لازم به ذکر است که در حال حاضر این سیستم در اروپا فعال نیست ولی شرکت ویزا کارت وعده کرده تا در آینده نزدیک این کار را عملی کند .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا