هشدار درباره انقراض پستانداران و به مخاطره افتادن زندگی بشر

 آژانس محافظت از محیط زیست آمریکا اعلام کرد، با تغییرات اقلیمی بوجود آمده در کره زمین که گرم شدن و افزایش دما را در قسمت های مختلف دنیا به همراه دارد باید شاهد انقراض برخی از گونه های پستانداران و خطر آفرین بودن آن برای زندگی بشر باشیم.

این نهاد آمریکایی تصریح کرد، با انتشار فزآینده گازهای گلخانه ای و صنعتی شدن زندگی بشر، اکوسیستم طبیعی در حال تغییراتی است که نتیجه آن تخریب نواحی از زیستگاه پستانداران خواهد بود.

به گفته آژانس محافظت از محیط زیست آمریکا افزایش سطح آب دریاها بین سال های ۱۸۸۰ تا ۲۰۱۳ میلادی ۱۵ دهم سانتیمتر در هر سال بود که این رقم در سال های اخیر بین ۲۸ دهم تا ۳۶ دهم سانتیمتر برآورد شده است.

این بدین معنی است که در قسمت های ساحلی دنیا که متعلق به زیستگاه برخی از پستانداران است به دنبال بالا آمدن آب دریاها و تخریب پوشش گیاهی و به زیر آب رفتن آن مناطق شاهد انقراض آنها خواهیم بود.

از طرفی با افزایش آب سطح دریاها و سر ریز شدن آن در آب سدها، دسترسی بشر به آب شیرین و سلامتی او نیز در معرض تهدید قرار می گیرد.  

به گزارش مهر،بنابراین تغییرات اقلمی در جهان امروز در حال تبدیل شدن به یک معضل جدی است و در صورت اقدام به موقع شاهد عواقب نا گواری خواهیم بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا