سال 2020، میعادگاه نسل جدید خودروهای سبز

خودروهای مجهز به سیستم استفاده از سوخت های هیدروژنی را می توان به عنوان یکی از سبزترین سری وسایل نقلیه در جهان به حساب آورد، با این وجود قیمت تمام شده استفاده از این فناوری به اندازه ای بالا است که موجب رشد آن در سطح گسترده را گرفته است.

به این ترتیب گفته می شود که این فناوری که قرار است تا در سال 2020 روانه بازار گردد، می تواند از نظر میزان سوزاندن کربن، عملا در سطح صفر قرار داشته باشد.

در این میان شرکت نیسان به دنبال راهکاری برای این موضوع بوده است و توانسته است تا سیستم سلول سوختی منحصر به فردی را طراحی کند که بر پایه استفاده از بایو اتانول به عنوان یک منبع هیدروژن عمل می کند. این فناوری با ایجاد تلفیقی از بایو اتانول با هوا می تواند موجب شود تا انرژی مورد نیاز به موتور الکتریکی خودرو برسد.

به این ترتیب گفته می شود که این فناوری که قرار است تا در سال 2020 روانه بازار گردد، می تواند از نظر میزان سوزاندن کربن، عملا در سطح صفر قرار داشته باشد. یکی دیگر از مزایای این سیستم نیز این است که برای استفاده از آن نیازی به ذخیره هیدروژن در خودرو و یا بهره گرفتن از یک مخزن سوخت بسیار بزرگ وجود نخواهد داشت.

هدف نیسان این است که بتوان با یک بار پر کردن منبع انرژی این خودرو بتوان مسافتی 497 مایلی (795 کیلومتر و 200 متری) را با این خودرو به حرکت ادامه داد. جالب است که بدانید که رکورد فعلی در این زمینه به خودروی تسلا مدل اس تعلق دارد که می تواند با یک بار شارژ باتری خود، مسافتی 294 مایلی (برابر با 470 کیلومتر و 400 متر) را طی کند.

از سوی دیگر نیز مشکلی در این زمینه وجود دارد، این بایو اتانول باید از جایی تامین شود و برای این کار به مزارعی نیاز است که برخی از متخصصان محیط زیست معتقدند که این مزارع و فرایند تولید سوخت یاد شده به خودی خود به اندازه ای آلاینده است که عملا میزان آلودگی کاهش یافته به واسطه خودرو را پوشش می دهد.

منبع: engadget

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا