فعالیت های نوآورانه و ایده پردازی در کشور باید توسعه یابد

 دکتر شهاب جوانمردی  در گفت و گو با ایرنا، ایده پردازی، ایجاد رغبت در جوانان مستعد و توانمند، انتقال تجارب و ارایه مشاره را از مهمترین اهداف کافه IT برشمرد و گفت: این مجموعه با تمام توان در تلاش است تا راهکارهای مناسب را در اختیار ایده پردازان قرار دهد.

وی، کمک به توسعه نوآوری و شکوفایی فضاهای نوآورانه در حوزه های مختلف را از دیگر اهداف تشکیل این مجموعه برشمرد و اظهار کرد: باید برای توسعه فضای نوآورانه فعالیت های جدی صورت گیرد تا شاهد تحقق این موضوع مهم باشیم.عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، محققان ، صاحب نظران و دانشگاهیان استقبال مناسبی از این مجموعه داشتند که این موضوع سبب دلگرمی ما برای توسعه اینگونه مجموعه ها شده است.

جوانمردی، آموزش، فرهنگ سازی، انتقال تجارب را عاملی مهم برای توسعه فضای نوآوری اعلام کرد و گفت: در تلاش هستیم اولین شعبه کافه IT را در مجاورت یکی از دانشگاه های تهران ایجاد کنیم .

*فرهنگ نوآوری باید در کشور توسعه پیدا کند

وی با اشاره به اینکه فرهنگ نوآوری باید در کشور توسعه پیدا کند، گفت: قشر جوان با انگیزه و مستعد در فضای کسب و کار نیازمند مشاوره و انتقال تجارت است تا با نوآوری تحول شگرف در کشور ایجاد کنند.

جوانمردی نوآوری را یکی از مهمترین اصل حیات و پویایی کسب و کار اعلام کرد و افزود: کسب و کارها با بهره گیری از نوآوری سعی می کند اقدام به محصول جدید با کیفیت و قیمت مناسب کنند.
وی اظهار کرد: بزرگان حوزه کسب و کار اعم از عالمان و فعالان اجرای بر این باور هستند که دوره عمر کسب و کار بسیار کوتاه شده و اگر نوآوری در کسب و کارهای با قدمت چندین هزار ساله در نظر گرفته نشود از عرصه رقابت و گردونه فعالیت خارج می شوند.

جوانمردی به بهره گیری از فناوری های پیشرفته برای کاهش مرگ و میر در حوادث و تصادفات رانندگی اشاره کرد و گفت: با استفاده از فناوری های پیشرفته نظیر دوربین های کنترل سرعت و ثبت تخلفات شاهد تحقق این موضوع مهم در کشور هستیم.

یک شرکت فناوری و اطلاعات برای نخستین بار در کشور در دی ماه امسال اقدام به راه اندازی 'کافه IT' برای توسعه فعالیت های نوآورانه صنعت فناوری اطلاعات از طریق حمایت از افراد نخبه، کرد.در این مرکز مراحلی برای تجاری‎ سازی ایده‎ها در نظر گرفته شده است که یکی از این مراحل در محلی به نام کافه IT شکل می گیرد که در واقع جایی برای شناسایی ایده‎ها و طرح‎های صنعت فناوری اطلاعات و در نهایت تبدیل شدن آنها به یک کسب و کار است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا