تک فرزندی منجر به توقعات غیر منطقی و غیر واقع بینانه در والدین می شود

محمد اسماعیل مطلق مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص مشکلات تک فرزندی گفت: از جمله مشکلات والدین تک فرزند این است که موفقیت و شکست آنها در نقش پدر و مادر به طور نزدیکی به موفقیت و شکست فرزندشان گره می خورد.
 
وی با بیان اینکه فرزندان خانواده های پر جمعیت خواسته های کمتری دارند، عنوان کرد: وقتی والدین در زمان بروز مشکل برای کودک بلافاصله به کمک او می روند این امر موجب افزایش حس اضطراب در کودک می شود.
 
مطلق تاکید کرد: توجه بیش از حد والدین به کودک برخلاف تصور افراد آسیب جدی به وی رسانده چرا که تک فرزندی منجر به توقعات غیر منطقی و غیر واقع بینانه در والدین می شود. 
 
وی ادامه داد: در خانواده های چند فرزند، کودکان چندان در سلوک والدین درگیر نیستند اما در خانواده های تک فرزند هیچ چیزی ندیده و نشنیده باقی نمی ماند.
 
مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در بیان دیگر مشکلات تک فرزندی اظهار داشت: از آنجایی که در اغلب خانواده والدین زمان کافی برای گذراندن با فرزند را ندارند در خانواده های تک فرزندی جای خالی والدین را اسباب بازی ها پر می کنند در حالی که در خانواده های چند فرزندی ، خواهر و برادران وی این خلاء را برطرف می کنند.
 
وی گفت: والدین چند فرزند نسبت به والدین تک فرزند اغلب در تربیت و رشد فرزندان موفق تر هستند.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا