به بن بست رسیدن طرح نیروگاه های بادی در انگلستان

هر کشوری در جهان دارای مشخصات خاص و منحصر به فردی است که در میان کشورهای دیگر به خوبی شناخته شده است؛ جزیره بریتانیا نیز در سراسر جهان با آب و هوای نامناسب خود شناخته می شود. این کشور نیز مانند سایر کشورهای پیشرفته جهان به دنبال یافتن راهکارهایی جهت استفاده از انرژی پاک است ولی آب و هوای منحصر به فرد انگلستان موجب ایجاد دردسرهایی بزرگ برای مسئولان این کشور شده است.

موضوع هنگامی پیچیده تر می شود که به یاد بیاوریم که این جزیره در طول سال از کمترین میزان آفتاب ممکن بهره مند است و به همین دلیل نیز امکان استفاده از سلول های خورشیدی در سطح گسترده در انگلیس وجود نخواهد داشت.

شاید در نخستین گام به نظر برسد که بارش های شدید و مه و باد زیاد در این سرزمین می تواند موجب شود تا انگلیس به عنوان یک محیط ایده آل برای اجرای مزارع بادی به حساب بیاید ولی در عمل موضوع کاملا برعکس است. مسئولان مراکز انرژی انگلستان نیز به این موضوع پی برده و به صورت رسمی اعلام کرده اند که ظرفیتی بالاتر از شرایط فعلی برای بهره بردن از انرژی باد در این کشور وجود ندارد.

به این ترتیب نیروگاه های بادی موجود در انگلیس به کار خود ادامه خواهند داد ولی میزان بادهایی که در این کشور می وزند به اندازه ای نیست که بتوان نیروگاه های جدید تاسیس کرد. این موضوع هنگامی پیچیده تر می شود که به یاد بیاوریم که این جزیره در طول سال از کمترین میزان آفتاب ممکن بهره مند است و به همین دلیل نیز امکان استفاده از سلول های خورشیدی در سطح گسترده در انگلیس وجود نخواهد داشت.

البته این موضوع درباره اسکاتلند صادق نیست و این کشور به علت ساختار اقلیمی متفاوت خود می تواند نیروگاه های متعددی را تاسیس کرده و از انرژی پاک ایجاد شده به واسطه باد بهره مند شود. البته دولت انگلستان نیز بیکار ننشسته است و با طرحی ویژه قصد دارد تا محدودیت های خود در زمینه استفاده از انرژی باد و خورشید را با انرژی پاک دیگری جایگزین کند.

به این ترتیب قرار است تا نیروگاه هایی ساحلی در کشورهای انگلستان و ولز تاسیس شوند که می توانند از امواج خروشان و نیرومند ساحلی در این کشور به تولید انرژی بپردازند. البته این طرح در ابتدای کار است و مسلما اجرای آن هزینه ای بسیار زیاد را می طلبد.

منبع: Engadget

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا