بیش از 300 عضو هیات علمی علوم پزشکی کشور H-Index بالای 15 دارند

به گزارش معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر شاهین آخوندزاده توضیح داد: تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دارای شاخص H-Index برابر یا بیشتر از 15، از 245 نفر در نیمه نخست نوامبر سال 2015 میلادی، با 37 درصد افزایش در پایان ماه می سال 2016 ، به 335 نفر رسیده است.
وی اظهار کرد: شاخص هیرش یا H-Index از شاخص های مهم علم سنجی است که در سال 2005 به منظور محاسبه و نمایش توام کمیت و کیفیت برونداد علمی پژوهشگران معرفی شد؛ به این ترتیب که شاخص h یک پژوهشگر عبارت است از h تعداد از مقالات وی که به هر کدام حداقل h بار استناد شده باشد.
آخوندزاده همچنین گفت: سامانه علم سنجی اعضای هیأت علمی Iranian Scientometric Information Database با عنوان اختصاری ISID در سال 1394 با هدف گردآوری و ارائه شاخص‌های معتبر و روزآمد علم سنجی اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، توسط مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت طراحی، پیاده سازی و اجرا شده و از طریق آدرس http://isid.research.ac.ir در دسترس همگان قرارگرفته است.
به گفته وی، در حال حاضر، شاخص های علم سنجی بیش از 17 هزار و 500 نفر عضو هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از طریق این پایگاه ارائه و روزآمد می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا