پیش بینی انتخابات آمریکا با کمک هوش مصنوعی

به تازگی یک شرکت استارت آپ در سیلیکون ولی موفق به طراحی نوع خاصی از هوش مصنوعی شده است که می تواند با جمع آوری اطلاعات از گروهی از مردم، دیدگاه اختصاصی خود را به دست آورده و به طور غافلگیر کننده ای پیشبینی هایی دقیق را انجام بدهد

این هوش مصنوعی نیازی به شبیه سازی دانش انسانی و جایگزینی آن با دانش ماشینی نخواهد داشت بلکه از هوش انسانی بدون ایجاد تغییر در آن بهره خواهد برد.

این نرم افزار که با نام UNU شناخته می شود پیش از این نیز توانسته است تا توانایی های خود را به خوبی به اثبات برساند. این هوش مصنوعی موفق شده بود تا مراسم اسکار سال گذشته به طور شگفت انگیزی 11 برنده اسکار از میان 15 رده بندی را به درستی پیش بینی کند.

از دیگر شاهکارهای این هوش مصنوعی نیز پیش بینی برنده مسابقات اسب دوانی کنتاکی بوده است. حال این هوش مصنوعی آماده ورود به چالشی جدید است و قرار است تا این بار مهم ترین پیش بینی خود از زمان ساخت را به انجام برساند. ماجرا از این قرار است که طراحان این هوش مصنوعی قصد دارند تا از آن برای پیش بینی برنده انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده امریکا استفاده کنند.

برای این کار این هوش مصنوعی نیازی به شبیه سازی دانش انسانی و جایگزینی آن با دانش ماشینی نخواهد داشت بلکه از هوش انسانی بدون ایجاد تغییر در آن بهره خواهد برد. شایان ذکر است که برای پیش بینی برنده انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا قرار است تا تنها گروهی بین 100 تا 200 نفر، اطلاعات خود و نظرات سیاسی شخصیشان را با UNU در میان بگذارند.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا