پژوهش های جدید امریکا در قطب

رابرت جی پاپ (Robert J. Papp)، نماینده ویژه ایالات متحده امریکا در قطب شمال در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد :  " امریکا به امضای قرارداد تقویت همکاری های علمی بین المللی در قطب شمال راغب است . "

رابرت جی پاپ با اضافه کردن این موضوع که چنین قراردادی دست یافتنی است ، در ادامه گفت : من فکر می کنم ، ما نیازمند نوعی ساختار جدید قرارداد هستیم که به همکاری بهتر در بخش های علمی ، آب و هوا و حوزه های دیگر در قطب شمال بیانجامد.

او اظهار داشت : این قرارداد در برنامه کار امریکا به عنوان رئیس شورای قطب شمال بوده است که در ماه آوریل آغاز خواهد شد . لازم به ذکر است که شورای قطب شمال شامل کشورهای دانمارک ، ایسلند ، کانادا ، نروژ ، روسیه ، ایالات متحده امریکا ، فنلاند و سوئد است .

رابرت جی پاپ در رابطه با ریاست امریکا در شورای قطب شمال می گوید : امریکا به عنوان ریاست این شورا بر ایمنی ناوبری قطب شمال ، نظارت مسئولانه بر منابع آن ، بهبود شرایط اقتصادی و زندگی در قطب شمال و مشکلات تغییرات آب و هوایی تمرکز خواهد کرد .

او در ادامه یادآور شد که من فکر می کنم احتمالا یکی از مهم ترین مسائل از نظر شرایط اقتصادی و زندگی ، مطالعه سیستم های ارتباط از راه دور در قطب شمال است که نشان می دهد چگونه این هشت کشور عضو شورای قطب شمال قادر هستند از راه دور با هم ارتباط داشته باشند .

پاپ علاوه بر این متذکر شد که ایالات متحده متعهد شده تا به ترویج پژوهش های علمی و همکاری در قطب شمال بپردازد . او می گوید : به اعتقاد من ایالات متحده امریکا و روسیه بهتر از هر کس دیگری این مساله را درک می کنند .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا