تعطیلی ده مرکز غواصی تایلند برای نجات مرجان ها

امروزه یکی از نمادهای اصلی آسیب های وارده به محیط زیست به واسطه گرمایش کره زمین، مرجان های دریایی هستند. این موجودات زنده به دلیل تغییر حرارت کره زمین با مرگی تدریجی دست به گریبان شده اند که همین امر نگرانی های بسیاری را در میان متخصصان محیط زیست به وجود آورده است.

تعطیلی مراکز غواصی یاد شده می تواند موجب شود تا مرجان ها در شرایط عادی بتوانند با روش های طبیعی اقدام به بازسازی بافت خود کرده و به حالت ثبات سابق بازگردند.

کشورهای شرق آسیا معمولا در آمد بالایی از طریق جذب گردشگران به دست می آورند و یکی از جاذبه های کشورهایی مانند تایلند، غواصی در آب های مرجانی این کشور است. با این وجود به نظر می رسد که مسئولان این کشور سود مالی را در اولویت دوم قرار داده و در اقدامی مفید تصمیم گرفته اند تا با بستن تعدادی از سایت های غواصی مهم این کشور بر روی گردشگران، انسان ها را از مرجان ها دور نگاه داشته و به این موجودات زنده شانس بالاتری برای بقا بدهند.

بر اساس گزارش های منتشر شده پدیده سفید شدن مرجان ها در میان 40 تا 80 درصد مرجان های موجود در ساحل شرقی خلیج تایلند به چشم می خورد و این مناطق از مکان های بسیار مهم غواصی برای گردشگران محسوب می گردند. با این حال تعطیلی مراکز غواصی یاد شده می تواند موجب شود تا مرجان ها در شرایط عادی بتوانند با روش های طبیعی اقدام به بازسازی بافت خود کرده و به حالت ثبات سابق بازگردند.

شایان ذکر است که مراکز تعطیل شده قرار است تا پیش از آغاز فصل اوج ورود گردشگران به خاک تایلند یعنی ماه نوامبر، توسط متخصصان محیط زیست مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت رسیدن مرجان ها به شرایط مناسب برای ادامه حیات می توان انتظار بازگشایی موقتی این سایت های غواصی را داشت.

منبع: techtimes

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا