ارائه تکنولوژی ساعت هوشمند ارزان قیمت در چین

بر اساس گزارش منابع خبری در کشور چین ، برخی از کمپانی ها و شرکت های الکترونیکی چینی ، یک ماه زودتر از عرضه رسمی ساعت های هوشمند اپل به بازار ، نمونه مشابه ولی بسیار ارزان قیمت تر آن را در اختیار مصرف کنندگان قرار دادند .

بر اساس نظر کارشناسان حوزه فناوری ، نمونه چینی ارائه شده توسط سازندگان چینی این ساعت های هوشمند ، دقیقا دارای مشخصات و ویژگی های نمونه ارائه شده توسط شرکت مشهور اپل است و اگرچه این ساعت های هوشمند با یکدیگر اندکی تفاوت دارند ولی به گفته کارشناسان ، می توان این ساعت های هوشمند چینی را مشابه دقیق ساعت های اپل دانست .

گفتنی است بر اساس آگهی های موجود در وب سایت های گروه علی بابا Alibaba Group  و مرکز بازرگانی الکترونیکی تائو بائو  Taobao e-commerce ، این ساعت ها به سیستم بلوتوث نیز مجهز هستند .  تصاویر منتشر شده از این ساعت های هوشمند نشان دهنده شباهت فوق العاده آن ها به نمونه اصلی ساخته شده توسط اپل بوده  و در توضیح ویژگی های فنی این ساعت ها ، اعلام شده است که این تکنولوژی دارای امکاناتی مانند ارسال پیام متنی و پخش موسیقی است . قیمت اعلام شده برای این محصول ، 288 یوان برابر با 45 دلار است که این مبلغ در حدود یک هشتم مبلغ اعلام شده جهت فروش محصولات اپل بوده که دارای برچسب قیمتی 349 دلار هستند .

گفتنی است وب سایت علی بابا که به دلیل عملکرد خیره کننده خود در سال های گذشته تبدیل به یکی از مهمترین مراکز اینترنتی دنیا شده است ، در ماه های گذشته به دلیل ارائه و عرضه محصولات تقلبی و بدلی ساخت چین که دقیقا مشابه نمونه های اصلی ان و با قیمت پائین تر ارائه شده اند ، مورد انتقادهای گسترده ای قرار گرفته و مسئولان این شرکت به تازگی اعلام کردند برای حل این مشکل راه کارهای اتخاذ کرده و در پیش خواهند گرفت .

ارائه و عرضه محصولات مشابه نمونه های اوریجینال در چین سابقه ای طولانی داشته و همواره مورد اعتراض شرکت های پیشرو در ساخت محصولات ورزشی ، الکترونیکی و … بوده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا