غیرقابل هک شدن پیام ها با رمزنگاری کوانتوم

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از دیجیتال ترندز، چینیها روش جدیدی را پیاده میکنند که شاید این مشکل را برای همیشه حل کند.

آنها از روش رمزنگاری و کدگذاری کوانتوم استفاده میکنند. با پیاده‌سازی این روش میتوان از ارتباطات جهانی غیرقابل هک استفاده کرد.

روش رمزنگاری کوانتوم یک روش منحصربفرد کدگذاری محتوای پیام است. استفاده از سیستم کلید برای غیرقابل خواندن کردن محتوا مشابه سیستمهای سنتی و قدیمی است که در این زمینه بکار میرفت.

اما تفاوت اصلی آنها در این است که برخلاف کلیدهای سنتی که با داشتن زمان کافی و نیروی پردازشی امکان هک آنها وجود داشت در روش کوانتومی امکان هک پیامها غیرممکن است.

روش کار این سیستم تغییر کلید در صورت بروز هرگونه دخالت از طرف سوم است. بعنوان مثال اگر دو نفر در حال ارسال پیام به هم باشند و نفر سومی قصد داشته باشد که در بین راه پیامها را گرفته و محتوای آن را بخواند کلید کدگذاری پیام که از ذرات کوانتوم تشکیل شده توان تغییر خود را دارد.

برای اینکه بتوان این روش را به واقعیت تبدیل کرد چین یک ماهواره راه‌اندازی میکند. آنها یک شبکه کوانتومی به طول تقریبا ۲ هزار کیلومتر بین شانگهای و پکن برقرار کرده‌اند. از این شبکه برای ارسال اطلاعات دیپلماتیک و نظامی استفاده میشود اما در صورت موفقیت پروژه در آینده شاهد گسترش آن به موارد دیگر هم خواهیم بود.

بغیر از چین کشورهای آمریکا؛ کانادا و ژاپن هم در تلاش برای ساخت چنین شبکه‌هایی هستند. آیا هکرها از این به بعد با وجود چنین سیستمی امکان هک و نفوذ به شبکه‌ها را نخواهند داشت یا اینکه میتوانند راه‌حل جدیدی برای آن پیدا کنند.

 

 

منبع:آی سی تی
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا