شایع‌ترین علائم کرونا ویروس را بشناسید

به گزارش باشگاه خبرنگاران دکتر مردانی استاد گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سمپوزیوم تازه‌های آنفلوآنزا و کروناویروس گفت: این سمپوزیوم با همکاری مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت و معاونت امور بهداشتی دانشگاه برگزار شده و هدف آن آشنایی پزشکان و حرفه وابسته پزشکی با علائم و راههای پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا و کروناویروس و اپیدمیولوژی این بیماری در ایران و منطقه می‌باشد.
 
دکتر مردانی با اشاره به علائم بیماری آنفلوآنزا و کروناویروس گفت: از علائم مشخصه ابتلا به بیماری آنفلوآنزا؛ بدن درد و شروع تب ناگهانی و بالا می‌باشد و معمولا بیمار ساعت دقیق بروز بیماری را کاملا به یاد دارد که پس از آن رخوت و سستی، گلو درد، سرفه و گاهی عطسه نیز در این بیماران مشاهده می­شود.
 
این متخصص عفونی با بیان این که علائم اصلی ابتلا به سرماخوردگی شامل گرفتگی بینی، عطسه، آبریزش بینی و مشکلات تنفسی است، خاطرنشان کرد: گرچه بدن درد، تب بالا و ناگهانی برای پزشکان از نشانه‌های آنفلوانزا می‌باشد ولی برای تشخیص قطعی این بیماری، باید از روش های آزمایشگاهی استفاده شود.
 
وی شایعترین علائم کروناویروس را تب، سرفه و مشکل در تنفس برشمرد و افزود: این ویروس می­تواند منجر به عوارضی چون نارسایی کلیوی، شوک سپتیک، نارسایی چند ارگان و نارسایی حاد تنفسی شود که این موارد موجب نزدیک به 60 درصد مرگ و میرهای ناشی از این ویروس می باشد.
 
این استاد دانشگاه با اشاره به این که در تعداد زیادی از افراد علائم غیر تنفسی شامل تب، اسهال، استفراغ یا درد شکم نیز دیده شده است، گفت: ممکن است تظاهرات بالینی در ابتدا بصورت علائم تنفسی بروز نکند و در بیماران مبتلا به بیماری‌های زمینه‌­ای یا نقص ایمنی ممکن است ریسک عفونت، بیماری شدید یا هر دو بیشتر باشد و در این افراد ممکن است تظاهرات بیماری آتیپیک باشد. شایع­ترین تظاهرات این بیماری شامل تب (98 درصد)، تب با لرز (84درصد)، سرفه (83درصد)، تنفس کوتاه (72درصد) و درد عضلانی (32درصد) بوده است.
No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا