آیین‌های ایرانی نوروز در ۱۵ کشور برگزار می‌شود

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اداره‌کل امور فرهنگی ایرانیان خارج از کشور در نظر دارد تا با ارائه خدمات بهتر و مطلوب به ایرانیان مقیم خارج از کشور و تلاش برای حفظ هویت اسلامی – ایرانی آن، نسبت به اعزام گروه‌‌های فرهنگی – هنری ویژه ایام نوروز اقدام کند.

به همین منظور، 11 گروه فرهنگی – هنری برای اعزام به کشورهای آذربایجان، قطر، کرواسی، اتریش، آلمان، فرانسه، بلژیک، اسپانیا، ترکیه، مالزی، تاجیکستان، روسیه، ایرلند، ایتالیا و قبرس انتخاب شده‌اند که مدت زمان اجرای هر برنامه سه تا چهار روز در ایام نوروز خواهد بود.

در همین راستا، نشستی با حضور محمدحسین هاشمی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حسین دیوسالار، مدیرکل امور فرهنگی ایرانیان خارج از کشور و جمعی از سرپرست و اعضای گروه‌های منتخب برای اعزام به خارج از کشور، در محل معاونت فرهنگی این سازمان برگزار شد.

محمدحسین هاشمی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تأکید بر اینکه ایران کشورى با قدمت تاریخى است، گفت: توسعه روابط فرهنگی میان ایران و دیگر کشورها و  روش‌های دستیابی به این توسعه از جمله برنامه‌های این سازمان است که با اعزام گروه‌های فرهنگی – هنری، بستری مناسب؛ برای اشاعه فرهنگ کشورمان در سطح دنیا به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: اداره‌کل امور فرهنگی ایرانیان خارج از کشور بخش قابل توجهی از این فرآیند را دنبال می‌کند تا جامعه ایرانی مقیم خارج از کشور سال نو را با برنامه‌های فرهنگی – هنری کشورمان آغاز کنند.

هاشمی با بیان اینکه آغاز سال نو مقارن با ایام دهه فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه (س) است، گفت: با توجه به اهتمام ایرانیان به ایام فاطمیه، گروه‌های اعزامی به اجرای برنامه‌های ملی و مذهبی در خارج از کشور می‌پردازند؛ حضرت زهرا (س) برکات بی شماری را به دنبال داشتند که امروز، ما و فرزندانمان از آن بهره می‌گیریم، چراکه در روایات اهل بیت (ع) آمده: فاطمه (س)، ام الائمه است.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: هنرمندان ایرانی با تولید آثار فاخر می‌توانند، زمینه ارتقای فرهنگ و هنر کشورمان را مهیا کنند و از همه مهم‌تر، سایر ملّت‌ها با فرهنگ ایرانی آشنا شوند.

وی با اشاره به رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری گفت: از آنجایی که انقلاب اسلامی ایران در کانون توجه جهانیان است باید قاطعانه بگویم که هم‌اکنون در رسانه‌های غرب از مقام معظم رهبری به عنوان فردی حکیم، عالم، مجتهد و ادیب یاد می‌‌کنند.

هاشمی در ادامه، گفت: گروه‌های اعزامی به عنوان سفیر فرهنگی کشورمان باید به اجرای برنامه‌های مطلوب در راستای فرهنگ و هنر ایران اسلامی همراه با همگرایی و پیوندهای اسلامی، دینی و معنوی بپردازند.

وی در سخنان پایانی خود، ابراز امیدواری کرد که با هماهنگی، هدایت و حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر فعالیت های فرهنگی – تبلیغی در خارج از کشور، بتوان توسعه همکاری‌ها و تبادلات فرهنگی با سایر ملّت‌ها را در پی داشت.

این نشست همراه با بیان نقطه نظرات و توضیحاتی مبسوط در رابطه با تعامل و هماهنگی گروه‌ها با اداره‌کل ایرانیان خارج از کشور، همراه داشتن اطلاعات گروه در قالب بروشور و لوح فشرده، تهیه گزارش مکتوب و مصور از اجرای برنامه‌ها و … به پایان رسید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا