ورود تلفن های همراه روباتیک به بازار

نسل جدید تلفن های همراه هوشمند که به شکل روبات طراحی شده و علاوه بر داشتن ویژگی های تلفن های هوشمند؛ دارای شکل ظاهری روبات بوده و قادر به حرف زدن ، راه رفتن ، رقصیدن و گفتگو با کاربر خود هستند ؛ روز گذشته روانه بازار شد .

روبوهون دارای ظاهری شبیه انسان بوده و قد وی 19 و نیم سانتیمتر با وزن 390 گرم است. از جمله ویژگی های جانبی این روبات می توان به قابلیت وی برای استفاده به عنوان ویدئو پرژکتور ، پخش کننده تصاویر ، نقشه خوانی ، مکالمه هوشمند با سایر افراد و استفاده از طیف وسیعی از نرم افزارهای کاربردی اشاره کرد.

این روبات – تلفن همراه که با نام روبوهون Robohon معرفی شده و دارای ابعاد جیبی و کوچک است ؛ محصول همکاری طراحان و مهندسان شرکت الکترونیکی شارپ و توموتاکا تاکاهشی است که روبات موسوم به Kirobo را طراحی کرده بود .

گفتنی است قیمت این تلفن همراه هوشمند و روباتیک ؛ هزار و 800 دلار امریکا تعیین شده است. روبوهون دارای ظاهری شبیه انسان بوده و قد وی 19 و نیم سانتیمتر با وزن 390 گرم است. از جمله ویژگی های جانبی این روبات می توان به قابلیت وی برای استفاده به عنوان ویدئو پروژکتور ، پخش کننده تصاویر ، نقشه خوانی ، مکالمه هوشمند با سایر افراد و استفاده از طیف وسیعی از نرم افزارهای کاربردی اشاره کرد.

بر اساس اعلام رسمی شرکت الکترونیکی شارپ ، روبو هون قادر به ضبط و تشخیص چهره افراد و شناسائی آن ها پس از مشاهده بوده و با کمک دوربین خود می تواند آن ها را به صاحبش معرفی کند.

منبع:  efe

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا