اکوسیستمی شگفت انگیز در عمق زمین

به طور عادی در محیط های مختلف جغرافیائی که امکان رشد حیات و زندگی گیاهان و جانوران وجود دارد، فضاهای زیستی به وجود می آید که به اکوسیستم شهرت دارند. اکوسیستم ها مجموعه ای از گیاهان، حیوانات و سایر موجودات زنده ای هستند که با توجه به شرایط محیطی در آن مجموعه گرد هم آمده و ویژگی های خاص خود را دارا هستند.

این غار که از مشهور ترین جاذبه های استان هوبی به شمار می رود در حدود 6 هکتار وسعت داشته و دارای اکوسیستمی منحصر به فرد و قابل توجه است. در این غار بسته به شرایط مختلف محیطی آن، مجموعه ای از گیاهان، جانورانی مانند جوندگان، پرندگان و حشرات زندگی کرده و در مناطق عمیق تر این غار نیمه آبی، جانوران نورگریز در کنار استالاکتیت ها و استالاگمیت های متنوعی که اشکالی بسیار زیبا دارند، به حیات خود ادامه می دهند.

به طور عادی اکوسیستم ها در فضاهایی قرار دارند که امکان دسترسی به منابع اصلی تامین کننده انرژی در طبیعت مانند هوا ، نورخورشید و آب فراهم باشد که بر پایه آن گیاهان شکل گرفته و سایر جانوران و حشرات گرد هم آمده و با یکدیگر تعامل دارند. این محیط ها می توانند شامل محیط های جنگلی، اکوسیستم های دریایی، رودخانه ای؛ کوهستانی و حتی کویری باشد. در این میان اما گاهی شاهد ساخته شدن اکوسیستم هایی شگفت انگیز و متنوع در مناطقی هستیم که در حالت عادی احتمال شکل گیری مجموعه ارگانیک حیات در آن متصور نیست. یکی از مشهور ترین این اکوسیستم ها، در غاری به  نام کارست در عمق 290 متری از سطح زمین در نزدیکی روستای لو کوان یان در  منطقه ژوآ نن در مرکز چین واقع شده است. این غار که از مشهور ترین جاذبه های استان هوبی به شمار می رود در حدود 6 هکتار وسعت داشته و دارای اکوسیستمی منحصر به فرد و قابل توجه است. در این غار بسته به شرایط مختلف محیطی آن، مجموعه ای از گیاهان، جانورانی مانند جوندگان، پرندگان و حشرات زندگی کرده و در مناطق عمیق تر این غار نیمه آبی، جانوران نورگریز در کنار استالاکتیت ها و استالاگمیت های متنوعی که اشکالی بسیار زیبا دارند، به حیات خود ادامه می دهند. کلیه تصاویر ارائه شده در این گزارش تصویری در روز بیست و پنجم ماه می برابر با پنجم خرداد ماه تهیه شده اند.

 

منبع: xinhuanet

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا