استفاده از عینک هوشمند در رقابت های المپیک

امروزه ورزش به شدت به فناوری های مدرن گرایش نشان می دهد و ورزشکاران حرفه ای می توانند با بهره گرفتن از فناوری های پوشیدنی، عملکرد خود را بهبود بخشند. نمونه های بارز این دسته از فناوری ها را می توان در تقریبا تمامی ورزش ها مشاهده کرد و به صورت بدیهی المپیک به عنوان بزرگ ترین میعادگاه ورزشی جهان نیز می تواند یکی از بهترین مکان ها برای آزمودن استفاده از آخرین فناوری ها در ورزش مطرح باشد.

کمپانی سازنده عینک های هوشمند سولوس (Solos) به تازگی در همکاری با یک تیم تحقیقاتی موفق به ساخت عینک هایی مجهز به فناوری واقعیت افزوده شده است که می تواند داده های جمع آوری شده نظیر ضربان قلب، سرعت، زمان، مسافت طی شده و… را در کنار چشم کاربر به نمایش در بیاورد.

در همین راستا نیز تیم دوچرخه سواری آمریکا در المپیک ریو به احتمال زیاد از آخرین فناوری روز جهان بهره خواهند برد و هر یک از اعضای این تیم به یک عینک هوشمند مجهز خواهد بود. کمپانی سازنده عینک های هوشمند سولوس (Solos) به تازگی در همکاری با یک تیم تحقیقاتی موفق به ساخت عینک هایی مجهز به فناوری واقعیت افزوده شده است که می تواند داده های جمع آوری شده نظیر ضربان قلب، سرعت، زمان، مسافت طی شده و… را در کنار چشم کاربر به نمایش در بیاورد.

به این ترتیب استفاده از این عینک ها برای دوچرخه سواران حرفه می تواند بسیار مفید باشد. علاوه بر این عینک یاد شده می تواند به نرم افزار های دوچرخه سواری مشهوری نظیر MapMyRide، Strava و TrainingPeaks متصل شود و داده ها را بر روی آنها نیز نمایش دهد.

البته این عینک ها تنها برای این ورزشکاران در نظر گرفته نشده است و افراد عادی نیز می توانند آنها را در اختیار داشته باشند. پیش فروش این عینک با قیمتی برابر با 250 الی 400 دلار آمریکا هم اکنون آغاز شده است و زمان تحویل کالا در ماه اکتبر سال جاری میلادی خواهد بود. پس از تاریخ یاد شده عینک ها با قیمتی برابر با 500 دلار فروخته خواهند شد.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا