تغییر رنگ چشم با 17 میلیون تومان!

این کار را یک شرکت آمریکایی به نام استرومامدیکال انجام می دهد. جالب این که این شرکت در حالی این عمل جراحی را در کشورهای آمریکای لاتین انجام می دهد که مجوز انجام چنین عملی را در خود ایالات متحده هنوز دریافت نکرده است.

رنگ چشم انسان همان رنگ عنبیه چشم است. اگر مایلید بدانید چه عاملی باعث شده تا رنگ چشم های فعلی تان رقم بخورد، خوب است بدانید که رفتار نور در لایه های اپیتلیوم و استرومای عنبیه، تعیین کننده رنگ چشم افراد خواهد بود.

لایه اپیتلیوم بسیار نازک است و ضخامت آن به پهنای دو سلول می رسد. این در حالی است که لایه استروما رنگدانه های تیره دارد. آنها که چشمانی آبی دارند، لایه استروما در چشمانشان فاقد رنگدانه است و از این رو بی رنگ دیده می شود.

به همین علت پرتوهای نور مستقیما وارد عنبیه چشمان می شود و با ذرات معلق برخورد می کند سپس به خاطر جنس اجزای موجود در چشم و بالاتر بودن ضریب پخش نور آبی در چشم آنها نسبت به ضریب جذب دیگر نورها، نور آبی نسبت به دیگر اجزای نور سفید بیشتر پراکنده می شود و چشم به رنگ آبی دیده می شود؛ این یعنی هر چشم قهوه ای می تواند آبی هم باشد.

کارشناسان موسسه استرومامدیکال نیز با آگاهی از همین ساز و کار رنگی دیده شدن چشم، عمل جراحی کوچکی را تدارک دیده اند تا رویای داشتن چشم های آبی را برای مشتاقان به واقعیت تبدیل کند.

آنها در این عمل جراحی که فقط 20 ثانیه طول می کشد، با تاباندن لیزر به عنبیه فرد داوطلب، رنگدانه های لایه استروما را از بین می برند سپس در چند هفته با دفع رنگدانه های مرده از بدن، کم کم چشم به رنگ آبی دیده می شود.

با این حال فعلا راه حلی برای تغییر رنگ چشم به رنگ سبز پیشنهاد نشده است. این که در بلندمدت انجام چنین عملی چه عوارضی می تواند بر چشم افراد داشته باشد، موضوعی است که در آینده مشخص خواهد شد.

منبع:جام جم آنلاین

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا