سه عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در بین دانشمندان پراستناد دنیا

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: دکتر رویا کلیشادی، دکتر لیلا آزادبخت و دکتر احمد اسماعیل زاده از اعضای هیات علمی این دانشگاه بر اساس نتایج جدید نظام رتبه بندی معتبر و بین المللی « شاخص های اصلی علم » (Essential Science Indicators) در گروه یک درصد دانشمندان پراستناد دنیا قرار گرفتند.

نظام رتبه بندی ای اس آی (ESI) موسسه « تامسون رویترز » به معرفی دانشمندان دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی برتر جهان می پردازد.

در نتایج اخیر این رتبه بندی، تعداد دانشمندان برتر علوم پزشکی کشور که در گروه یک درصد دانشمندان پُراستناد دنیا قرار گرفتند از 18 به 25 نفر افزایش یافته است.

سهم دانشگاه های علوم پزشکی کشور از این دانشمندان، 14 نفر از دانشگاه علوم پزشکی تهران، سه نفر از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دو نفر از دانشگاه علوم پزشکی شیراز و یک نفر از هر یک از دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی، تبریز، مشهد، زنجان، جهاد دانشگاهی و سازمان غذا و دارو است.

مبنای این رتبه بندی، گردآوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات یک درصد مقالات دارای بیشترین استنادات در پایگاه اطلاعاتی ISI Web of Sciences در فاصله ژانویه 2004 تا پایان اکتبر 2014 بوده است که اطلاعات آن هر دو ماه یکبار روزآمد می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این باره به ایرنا گفت: امسال برای سومین سال پیاپی است که سه عضو هیات علمی این دانشگاه در گروه یک درصد دانشمندان پراستناد دنیا قرار می گیرند.

دکتر رویا کلیشادی با بیان اینکه شاخص های مختلفی مانند ضریب تاثیر بالا در این رتبه بندی لحاظ می شود، افزود: مقالات استادان و دانشمندان ایرانی در بسیاری از نشریات معتبر علمی دنیا به چاپ می رسد و مورد توجه قرار می گیرد.

وی موضوع بیشتر مقالات بین المللی خود را پیشگیری اولیه از بیماری های غیر واگیر عنوان و خاطر نشان کرد: یکی از این مقالات درباره « چاقی کودکان در کشورهای در حال توسعه » که سه سال گذشته منتشر شد بیشترین ضریب تاثیر و ارجاع را داشت.

کلیشادی رییس پژوهشکده پیشگیری از بیماری های غیر واگیر اصفهان است.

این پژوهشکده دارای سه مرکز تحقیقاتی رشد و نمو کودکان، بیماری های ارثی کودکان و محیط زیست است و طرح های تحقیقاتی ملی و استانی در این زمینه انجام می دهد.

مقالات دو عضو هیات علمی دیگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که در رده یک درصد دانشمندان پر استناد دنیا قرار گرفتند درباره تغذیه است.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان بعنوان یکی از دانشگاههای بزرگ دولتی استان و کشور حدود 13 هزار دانشجو و 600 عضو هیات علمی دارد. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا