پارک علم و فناوری نرم و هویت ساز تاسیس می شود

رئیس دانشگاه علم وفرهنگ در مراسم امضا این تفاهم نامه گفت: امروزه مبحث صنایع فرهنگی و اقتصاد فرهنگ جز ملزومات اقتصاد مقاومتی است.دانشگاه علم و فرهنگ نیز در حوزه فناوری قدمی بلند به سوی این اهداف برداشته است .

دکتر محمد حسین ایمانی خوشخوافزود: اگر بخواهیم دانشگاه علم وفرهنگ را دریک نگاه بررسی و شناسایی کنیم ،میتوانیم علاوه بر خصیصه نسل سوم بودن از آن به عنوان دانشگاهی معتبر و بالاتر از دیگر غیر انتفاعی ها یاد کنیم. این موقعیت و شانه به شانه بودن با دانشگاه های دولتی بزرگ شاید در ابتدا یک ادعا بود اما امروز توانسته ایم به این ادعا برسیم.

وی تاکید کرد: علت این رشد و قدبلند کردن دانشگاه علم و فرهنگ استفاده از راه های میان بر و کارهای برزمین مانده ای بود که دیگر نهاد ها علاقه و رغبتی به اتمام رساندن آنها نداشتند.اما جهاد آنها را دنبال کرده و به ثمر نشانده است.ما در جهاد به دنبال موازی کاری نمیرویم و کارهای نو انجام میدهیم.

ایمانی خوشخو در ادامه خاطر نشان کرد: دانشگاه علم و فرهنگ امروز فارغ التحصیل بیکار ندارد و به جرات میتوان گفت تمامی فارغ التحصیلان این دانشگاه ها در کنار تحصیل کار مطابق با رشته خود را به بهترین شکل آموزش میبینند و به همین دلیل است که بعداز فارغ التحصیلی جذب بازار کار میشوند.

این تفاهم نامه بین دانشگاه علم و فرهنگ، ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویت ساز ریاست جمهوری و سازمان تجاری سازی فناوری واشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی به امضا رسید.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ تاکید کرد:ماهیت جهاد دانشگاهی پژوهشی است و در حال انجام کارهای بزرگی در سطح کلان است و ما نیز از دل جهاد برآمده ایم .همچنین در جهاد کار انفرادی معنایی ندارد وهمه کار تیمی انجام میدهند و به نتیجه های مطلوب هم میرسیم.

وی از راه اندازی 15بنیاد توسعه کسب و کار در دانشگاه علم و فرهنگ خبردارد و گفت:‌ دانشگاه علم و فرهنگ جایی برای رشد و شکوفایی است و ما در اینجا کارآفرینی میکنیم.

ایمانی افزود: بنابراین یکی دیگر از کارهای زمین مانده در حوزه فناوری های نرم را که کار بسیار بزرگی است بردوش گرفتیم .زیرا بسیاری از موانع فرهنگی و هویتی ما دیده بان ندارد و جهاد دانشگاه این کار سخت را شروع کرده و این مهم به دانشگاه علم و فرهنگ باتوجه به زیرساختهایی که دارد محول شده است.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ عنوان کرد: با تجاربی که جهاد و دانشگاه علم و فرهنگ در این حوزه دارد زمانی که این اتفاق بیافتد این پارک میتواند به بزرگترین پارک های حوزه فناوری تبدیل شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: دانشگاه علم و فرهنگ در آینده ای نزدیک می تواند با ارتباطات بین المللی و تجاربی که دارد به الگویی برای سایر دانشگاه ها تبدیل شود. من امیدوارم در مسیر سختی که کشور طی میکند بتوانیم جاده همواری را در این حوزه و سایر حوزه های علمی بسازیم.

گفتنی است ،این تفاهم نامه بین دانشگاه علم و فرهنگ، ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویت ساز ریاست جمهوری و سازمان تجاری سازی فناوری واشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی به امضا رسید.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا