کشف دستورالعمل جادوگری از مصر باستان

پژوهشگران باستان شناس در دانشگاه اودینه ایتالیا موفق به کشف رمز یک پایپیروس باستانی متعلق به مصر شدند که قدمت آن به سده سوم میلادی باز می گشت. متن این نوشته شامل جملاتی درمورد عشق و جادوگری است.

مطالعه این نوشته ها نشانگر فرهنگ خرافی و اعتقادات مردم مصر در این دوره زمانی بوده و بخش هایی از این نوشته به طلسم ها و دستور ساخت مواد جادوئی و ریخت آن به دیوار حمام و سوزاندن ان اختصاص دارد که سبب سوزاندن قلب شخصی (مونث) می شود که عشق را از صاحب طلسم دریغ کرده است.

این پاپیروس ها به خط یونانی نوشته شده و بخشی از یک گنجینه بزرگ محسوب می شود که حدود یک صد سال پیش در منطقه Oxyrhynchus مصر کشف شده و طی این مدت مورد مطالعه قرار داشته است.

گفتنی است مطالعه این نوشته ها نشانگر فرهنگ خرافی و اعتقادات مردم مصر در این دوره زمانی بوده و بخش هایی از این نوشته به طلسم ها و دستور ساخت مواد جادوئی و ریخت آن به دیوار حمام و سوزاندن ان اختصاص دارد که سبب سوزاندن قلب شخصی (مونث) می شود که عشق را از صاحب طلسم دریغ کرده است.

بخش دیگری از این نوشته ها ، شامل دستور العمل طلسم شوهر برای مطیع بودن و اطاعت از دستورات صاحب طلسم است. در این نوشته ذکر شده است که فرد طلسم کننده باید تعدادی حروف جادوئی را روی یک پلاک مسی حک کرده و آن را به بخشی از لباس یا وسایل مرد مورد نظر مانند صندل وی نصب کند.

ای متن توسط فرانکو مالتومینی از پژوهشگران دانشگاه اودینه در کشور ایتالیا انجام شده است. در این گزارش،  تصاویری از مراحل کشف رمز این متون را مشاهده می کند.

منبع: archaeology

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا