ارائه فرمولاسیون جدیدی برای افزایش اثربخشی کورکومین

کورکومین یکی از مواد فعال موجود در زردچوبه است که در غذاها به صورت رایج مورد استفاده قرار می‌گیرد. مطالعات انجام شده طی 25 سال گذشته نشان می‌دهد که کورکومین می‌تواند برای مقابله با بیماری‌هایی نظیر سرطان، آرتروز، دیابت و دردهای مزمن مورد استفاده قرار گیرد.
برخلاف پتانسیل‌ بالای کورکومین، دانشمندان معتقداند که به دلیل فعالیت کم این ماده در محیط بدن، اثربخشی آن کم است. کم بودن انحلال‌پذیری کورکومین عامل اصلی کاهش اثربخشی این ماده است.
شرکت آربرو فارماکیوتیکالز (Arbro Pharmaceuticlas) با همکاری محققان دانشگاه هاروارد نشان دادند که می‌توان با استفاده از فرمولاسیون جدید این مشکل را برطرف کرد. این پروژه مشترک با استفاده از حمایت مالی برنامه DPRP ایالت ایندیا انجام شده‌است.
SNEC30 نام فناوری است که از دل این پروژه بیرون آمده و در آن سیستم رهاسازی نانوآمولوسیون (SNEDDS) برای افزایش انحلال کورکومین استفاده شده‌است. این فناوری به صورت پتنتی در دفتر ثبت اختراعات آمریکا به ثبت رسیده است.
کانچان کوهلی از محققان دانشگاه هاروارد می‌گوید: «علاقه زیادی برای استفاده از کورکومین در پزشکی وجود دارد اما فعالیت کم آن موجب محدود شدن فعالیت آن شده‌است. ما به همراه شرکت آربرو از فناوری‌ نانو برای غلبه بر این مشکل استفاده کردیم.»
فناوری‌ نانو و فرمولاسیون‌های مبتنی بر این فناوری می‌تواند برای سیستم‌های رهاسازی هوشمند به‌صورت ویژه برای درمان سرطان مورد استفاده قرار گیرد.
ویجای کومار از مدیران شرکت آربرو می‌گوید: « 30 میلی‌گرم کورکومین داخل یک کپسول SNE30 قرار می‌گیرد که این مقدار قادر است سطح خون را به بیشتر از آن چیزی که با روش‌های رایج ایجاد می‌شود، برساند.»
به گزارش ستاد توسعه فناوری نانو،آربرو شرکتی با قدمت 30 ساله است که بخشی برای تحقیق و توسعه روی داروهای جدید دارد. این شرکت صدها فرمولاسیون مختلف را با نام تجاری خود به بیش از 10 کشور مختلف صادر می‌کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا