پیاده روی مجازی با سیمولاتور ورزشی

ایرج ابراهیمی، نخستین طراح و سازنده شبیه ساز هواپیمای ایرانی و مدیر شرکت دانش بنیان شبیه سازان پیشرفته ابراهیمی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری سینا گفت: امروزه استفاده از شبیه سازهای مدرن برای حذف آموزش با هواپیما برای خلبانان در آموزشگاه هوایی اجباری شده و بخشی از استانداردها را تشكيل می‌دهد؛ خلبان‌ها برای دریافت گواهینامه و دریافت امتیاز پرواز نیاز به طی کردن دوره‌های آموزشی با این شبیه سازها در این آموزشگاه‌ها دارند.

وی افزود: شبيه‌ساز يك هواپيمای ثابت است. شبیه ساز با مدل‌های ریاضی طراحی شده و تجهیزات سخت افزاری مانند چند کامپیوتر، نمایشگر، گیج ،دسته، یوک (فرمان هواپیما)، پدال، تراتل (دسته گاز هواپیما) دارد و زمانی که خلبان پشت سیستم می‌نشیند تمام شرایط آب و هوایی، پستی و بلندی و ارتفاع پرواز برای او شبیه سازی می‌شود.

وی کاهش وابستگی به کشورهای دیگر و بی‌نیازی از واردات این محصول، سوددهی بیشتر، ارزان‌تر بودن( یک سوم هزینه نمونه مشابه خارجی) و کیفیت برتر این دستگاه نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی را از مهمترین مزایای این سیمولاتورها عنوان کرد و گفت: سالانه میلیون‌ها دلار هزینه به خاطر ورود این شبیه سازها به کشور می‌شود. همچنین اگر این سیستم در کشور نباشد تمام بار آموزشی روی هواپیماهای اصلی می‌افتد. از طرفی هواپیماهای اصلی نیاز به سوخت دارند و قطعاتش مستهلک می‌شوند بنابراین ساخت چنین دستگاهی در کشور خیلی ضروری است.

وی اظهار کرد: هم اکنون ما موفق به ساخت شبیه سازهای آموزشیT21، فوکر100، ایرباس320 و فضاپیما(برای آموزش فضانوردی) شده‌ایم. ساخت سیمولاتور ورزشی  با شبیه سازی از فضاهای کوهستانی، جنگلی و ساحل دریا برای مجموعه‌های ورزشی و تولید شبیه ساز هلی‌کوپتر تفریحی برای استفاده در شهربازی‌ها از دیگر طرح‌های آینده ما است؛ به امید خدا این دو شبیه ساز طی یک سال آینده وارد بازار خواهد شد.

ابراهیمی تصریح کرد: هم اکنون این محصولات تاییده لازمشان را از سازمان هواپیمایی کشور دریافت کرده‌اند و دارای گواهینامه‌های بین المللی هستند.

وی بیان کرد: اکثر کشورهای آسیایی، آفریقایی و حتی کشورهای پیشرفته اروپایی و آمریکایی  به دلیل کیفیت خوب و قیمت مناسب این دستگاه، خریدار محصول ما هستند اما به دلیل شرایط تحریم ما قادر به صادرات این کالا نیستیم؛ بزرگی کابین و مشکل حمل و نقل و شرایط انتقال پول به دلیل تحریم‌ها از عمده مشکلات ما برای صادرات کالاهایمان است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا