برج های مخابراتی عامل انقراض پرندگان

مطالعات انجام گرفته توسط انجمن حمایت از حقوق حیوانات در کشور پورتو ریکو نشان می دهد که وجود برج های ارتباطات  مخابراتی موجب تخریب سکونت گاه های گونه های مختلف پرندگان شده و این تاثیر به ویژه در دو نوع پرنده در خطر انقراض با نام های guabairo و nightjar ( جغد اروپائی ) که تنها در بخش هائی از جنوب این کشور وجود دارند ، مشاهده می شود .

گفتنی است تخریب زیستگاه های محل سکونت این جانوران که باعث کم شدن محدوده زندگی و کاهش منابع تغذیه طبیعی پرندگان فوق می شود ،  مهمترین دلیل در خطر انقراض قرار گرفتن آن ها بوده و پزوهشگران پیش بینی می کنند در صورت ادامه روند فعلی ، این گونه های پرنده منقرض شوند .

این موضوع در پی آغاز عملیات ساختمانی برج های جدید مخابراتی در زیستگاه های این پرندگان در کشور پورتو ریکو باعث بروز بجث و جدل های فراوانی شده است . برج های مخابراتی فوق توسط شرکت Soluwise در حال ساخت بوده و عملیات اجرائی آن ها از سال گذشته میلادی آغاز شده است . در همین زمینه لوئیز گارسیا مرکادو Luis Garcia Mercado که یکی از اعضای ائتلاف محیط زیست و بهداشت این کشور به شمار می رود در حال پیگیری مراحل قانونی جهت متوقف کردن این پروژه عمرانی است .   

گفتنی است nightjar یا بوف اروپائی گونه ای از پرندگان در شاخه شبگردان بوده که با نام علمی   Caprimulgidae شناخته می شود . این پرنده از شاخه طنابداران و رده پرندگان محسوب شده و بومی این منطقه از دریای کارائیب است . در سال های اخیر جمعیت این پرنده بنا به دلایل متعددی که عمدتا بر اثر فعالیت های انسانی به وجود امده ف کاهش فراوانی داشته و رو به انقراض می رود .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا