گوگل فکر می کند حالا نوبت گفتگوی انسان با رایانه است

دیگر باید گوگل را چیزی فراتر از یک موتور جستجوگر غول پیکر دانست. این روزها نیاز انسانها به رایانه و اینترنت فراتر از گذشته شده و همین نگرش موجب شده تا ما بیش از پیش از این فناوری ها استفاده کنیم. در نتیجه گوگل به غولی تبدیل شده که اکنون نظاره گر آن هستیم.

اما به نظر می رسد این غول فناوری حد و مرزی برای ایده های خود در نظر ندارد. ساندار پیچای مدیرعامل گوگل به تازگی اعلام کرده که زمان یک تغییر بزرگ فرا رسیده است. او معتقد است گوگل باید از مرحله ای که به آن یک موتور جستجوگر متعارف اطلاق می شود عبور کند.

مدیرعامل گوگل حالا از Google Assistant رونمایی می کند، دگرگونی بزرگی در غول فناوری دنیا که همچون یک مشاور مجازی عمل می کند. اما این داستان دقیقا از چه قرار است؟

در ابتدای امر این فناوری در قالب اپلیکیشن پیام رسان جدیدی به نام Allo ظاهر می شود که به گفته گوگل از تابستان امسال فعال خواهد شد

اگر در گوگل عنوان «فیلمهای امشب» را جستجو کنید فهرستی در تلفن همراه هوشمند خود می بینید که فیلمهای در حال اکران در سینماهای اطراف محل زندگی تان را نمایش می دهد. اما با Google Assistant این امکان را خواهید داشت که جستجوی دقیق تری بر اساس یک سری معیارهای مشخص انجام دهید. درحقیقت گفتگوی کوتاهی انجام می دهید و درباره فیلمهای پیشنهادی و رزرو کردن بلیط اطلاعات بیشتری به دست می آورید.

به عنوان مثال از گوگل می خواهید فهرست فیلمها را درحالی نمایش دهد که این عنوان را نیز به جستجوی خود اضافه کرده اید «می خواهم با فرزندانم به سینما بروم» بدین ترتیب این غول فناوری متوجه تمایل شما برای دیدن یک فیلم خانوادگی می شود.

توسعه این فناوری جدید مرحله به مرحله خواهد بود. گوگل اعلام کرده که Google Assistant به زودی بر روی اپلیکیشنهای جستجوی موبایل این شرکت که روی بیش از یک میلیارد تلفن همراه هوشمند نصب شده به کار گرفته خواهد شد.

در ابتدای امر این فناوری در قالب اپلیکیشن پیام رسان جدیدی به نام Allo ظاهر می شود که به گفته گوگل از تابستان امسال فعال خواهد شد. در مراحل بعد این توسعه همه جانبه تر خواهد بود.

مشاور مجازی گوگل درحالی وارد دنیای مجازی می شود که پیشتر شرکتهای رقیب یعنی اپل و مایکروسافت به ترتیب با Siri و Cortana خبرساز شده بودند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا