تایپ تک‌انگشتی با سیستم هیبریدی ماوس

این دستگاه جانبی موسوم به Nydeum Sense به کاربران اجازه می‌دهد حروف را بر روی سطح لمسی منحنی دنبال کنند و همزمان یک تجربه لمسی متعارف‌تر را در طرف دوم آن ارائه کرده است.

در کانون این محصول جدید، الفبای دیجیتال قرار دارد. یک سمت این ابزار جانبی به تایپ اختصاص یافته و از بخش لمسی تقسیم‌بندی شده‌ای برخوردار است که کاربران با آن می‌توانند اشکال مختلف را برای تولید حروف دنبال کنند.

یادگیری این دستگاه بسیار آسان است و هر حرف در الفبای دیجیتال، متشکل از بخشی از شکل معمول آن است که بر روی یک سطح شیاردار لمسی قابل پیگیری است. به گفته طراحان با کمی تمرین می‌توان به تایپ با سرعت سه حرف در ثانیه رسید.

سمت دیگر Nydeum Sense یک سطح لمسی متعارف‌تر است که کلیدهای چپ و راست در جای مناسبی قرار گرفته‌اند و یک بند برای پیمایش در مرکز قرار دارد. به سادگی می‌توان دستگاه را برگرداند تا به حالت ماوس تغییر کرده و از سطح لمسی برای حرکت اشاره‌گر در اطراف استفاده کرد.

نمونه پیش‌ساخت این دستگاه در سال 2010 ارائه شده بود. در آن مرحله، این فناوری از یک روش ورودی مشابه با کد مورس استفاده می‌کرد اما طراحان به سرعت دریافتند که این راه‌حل برای کاربری روزانه بسیار پیچیده است.

سیستم الفبای دیجیتالی که این محققان ارائه کرده‌اند، بسیار تطبیق‌پذیر بود و با زبان‌های متعدد از جمله ژاپنی، چینی، عربی و عبری کار می‌کند. کاربران همچنین می‌توانند فرمان خود را درون دستگاه برنامه‌ریزی کنند تا وظایف خاصی مانند باز کردن یک صفحه اینترنتی خاص یا ترکیبی از حرکات دستگاه را برای آن اختصاص دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از گیک، این ابزار جانبی با همه دستگاههای الکترونیکی که با صفحه‌کلید و ماوس سازگار هستند – مانند دستگاههای ویندوز، لینوکس، آندروید و OS X- قابل استفاده است. دستگاه Nydeum Sense از دو باتری نیم‌قلمی استفاده می‌کند و اگر کاربر چندین سیم یو‌اس‌بی را به آن وصل کند، می‌توان بین کنترل دستگاههای مختلف با استفاده از یک حالت قابل برنامه‌ریزی تغییر حالت داد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا