پیروزی دیگر برای هواپیمای بدون سوخت

 هواپیمای Solar Impulse که حتی از یک قطره سوخت هم استفاده نمی کند، راس ساعت 1 و 56 دقیقه به وقت گرینویچ دراوهایو به زمین نشست. این هواپیما که از شهر تولسا در اوکلاهاما به پرواز درآمده بود، پس از 12 ساعت و طی مسیری به طول هزار و صد کیلومتر فرود آمد. 
قرار است این هواپیمای بدون سوخت ظرف دو هفته آینده به نیویورک پرواز کند و از آنجا مرحله مهمی از سفر دور دنیا را که عبور از اقیانوس اطلس است، آغاز کند. هواپیمای Solar Impulse در ماه مارس سال گذشته میلادی سفر خود را از ابوظبی آغاز کرد و برای تکمیل این سفر، باید به امارات متحده عربی بازگردد.
هدف از این سفر به دوردنیا، علاوه بر ثبت رکورد جدید در سفرهای هوایی، اثبات قابلیت فناوری های پاک است. 
این هواپیما تمام انرژی موردنیاز خود را با استفاده از 17 هزار سلول فتوولتاییک که روی بدنه آن نصب شده اند، از نور خورشید دریافت می کند. بخشی از این انرژی، ملخ های هواپیما را در طول روز به حرکت درمی آورد و بخشی از آن نیز در باتری هایی ذخیره می شود که در طول شب توان موردنیاز ملخ ها را تامین می کنند. 
پهنای بال های این هواپیما از یک بویینگ 747 بیش تر است، اما تنها 2.3 تن وزن دارد. این هواپیما سرعت پایینی دارد و به همین علت سفر آن به دور دنیا به معنای ساعات بسیار طولانی پرواز در روز و شب است. 
به گزارش ایرنا از تلگراف،کابین خلبان این هواپیما کمی بزرگ تر از یک اتاقک تلفن همگانی است و خلبان تنها می تواند در فواصل زمانی معین به مدت 20 دقیقه چرت بزند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا