نرم افزارهای هوشمند که با نیاز کاربر به طور خودکار باز می شوند

گوگل در طی برنامه های آینده خود قصد دارد تا اجرای برنامه ها بر روی سیستم عامل اندروید را هوشمندتر سازد. مهندسان فعال در گوگل بر این باورند که با دستیابی به اطلاعاتی در زمینه داده های متنی مانند زمان روز، موقعیت مکانی شما، کاری که در حال انجام آن هستید، آب و هوا و این که آیا هدفون در گوش خود دارید یا خیر می توانند این امر را محقق سازند.بنابر نظر توسعه دهندگان گوگل، ترکیب اطلاعات فوق در زمانی که هدفون به تلفن همراه هوشمند شما متصل است می تواند یک نرم افزار پخش موسیقی را قادر به ارائه لیستی مناسب از آهنگ های مطابق با شرایط شما بکند.

مهندسان فعال در گوگل بر این باورند که با دستیابی به اطلاعاتی در زمینه داده های متنی مانند زمان روز، موقعیت مکانی شما، کاری که در حال انجام آن هستید، آب و هوا و این که آیا هدفون در گوش خود دارید یا خیر می توانند گشوده شدن خودکار برنامه ها  را محقق سازند.

البته این قابلیت تنها محدود به نرم افزار های پخش موسیقی نمی شود. مثال دیگری که در زمینه ترکیب داده های یاد شده با نرم افزار های کاربردی ذکر شده است درباره نرم افزار WebMD است که اطلاعات و اخباری را در زمینه سلامت انسان ها به صورت روزانه به همراه دارد.

با استفاده از قابلیت جدید مورد نظر گوگل اگر کاربری بیش از سه بار در هفته برای مصرف غذا به رستوران های رده فست فود مراجعه کند این برنامه می تواند به صورت خودکار فعال شده و درباره مضرات مصرف بیش از اندازه فست فودها به کاربر اطلاعاتی بدهد.

علاوه بر موارد یاد شده، این قابلیت جدید این امکان را به نرم افزار های عکاسی می دهد که بر اساس عکس های ثبت شده از طبیعت توسط کاربر زمانی که او در بیرون از خانه است در پیش زمینه باز شده و به حالت آماده به کار در بیاید. به علاوه داده های مربوط به آب و هوا می تواند با متادیتاهای مربوط به عکس ها ترکیب شده و بنابراین برای مثال کاربر می تواند در گوگل تنها عکس هایی را جستجو کند که در روزهای گرم تابستانی گرفته شده اند. با این حال قابلیت یاد شده هنوز در مراحل اولیه قرار دارد و زمان فعال شدن آن برای کاربران هنوز مشخص نیست.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا