سرمایه گذاری در فناوری چقدر ریسک دارد؟

سرعت روزافزون تغییرات فناورانه آشکار است به طوری که بسیاری از گجت‌های الکترونیکی گران قیمت ظرف چند ماه از شروع فروش آن‌ها از مد می‌افتند و چند سال بعد کاملا از رده خارج می شوند.

این کوتاه کردن چرخه عمر محصولات به همراه تاکید روزافزون بر نوآوری مدیران سرمایه گذاری در فناوری را ریسک برانگیز کرده است. در واقع روزهایی که سرمایه‌گذاری های دراز مدت ریسک اندکی را به همراه داشتند، تمام شده است.

به این دلیل که کشورهای پیشرفته به سمت بحران مقرری بازنشستگی دولتی پیش می روند، این نیاز که شهروندان در سنین کهولت درآمد خصوصی داشته باشند، اهمیت بالایی پیدا می‌کند. چنین امنیت مالی خصوصی تا حد زیادی به استفاده کارآمد از بودجه‌های بازنشستگی و محصولات مرتبط متکی است.

شکوفایی خرید کردن آنلاین موجب اجاره های بالا و پیاده‌روی پایین در مراکز شهری شده است. این شرایط همچنین موجب فرصت‌های سرمایه گذاری جذاب برای کسانی شده که مسئول مدیریت‌ کردن بودجه‌های بازنشستگی شهروندان هستند.

سرمایه گذاری در شرکت‌های فناوری تا حدی افزایش یافته و ترغیب به استفاده از رسانه اجتماعی و استارت‌آپ‌های مبتنی بر برنامه های نرم‌افزاری، نوعی چالش را پیش بینی می‌کند. این عناصر به همراه یکدیگر آینده‌ای نامطمئن را برای سرمایه‌گذاری سنتی به ارمغان آورده‌اند زیرا اینترنت به طور کامل رفتار انسانی و الگوهای مصرف را بازتعریف می‌کند.

رشد توسعه فناوری و نوآوری موجب ظهور بازارهای جدید و همچنین ارتقا و ناپدید شدن آن‌ها بدون به جاگذاشتن هر گونه ردپایی شده است.

رشد توسعه فناوری و نوآوری موجب ظهور بازارهای جدید و همچنین ارتقا و ناپدید شدن آن‌ها بدون به جاگذاشتن هر گونه ردپایی شده است.

یک نسل پیش، این ایده که بخش اعظم نیروی کار در فعالیت رایانه محور به کار اشتغال یابند، برای بسیار غیرقابل تصور بود. با این حال، هم اکنون مشاغل رایانه محور در کشورهای پیشرفته بر بسیاری از مشاغل سنتی در صنایع سنگین در اروپا و بسیاری از جاهای دیگر غلبه کرده است.

عصر عدم اطمینان

با ایجاد تغییرات زیاد در نیروی کار و کالاها، جای تعجبی ندارد که نهادهای مالی به دنبال آن هستند  خود را با این سرعت وفق دهند. با این حال مدل‌های ریسکی که این نهادها به آن ها متکی هستند، اغلب مبتنی بر پاردایم‌های تثبیت شده ای هستند که دیگر کارآمد نیستند.

این در حالی است که مدل های ریسک جدیدتر، فاقد داده‌های قابل اعتمادی هستند که طی یک بازه زمانی طولانی جمع آوری می شوند. بنابراین، با وجود فرصت‌های سرمایه گذاری‌های مجازی ریسک این کار افزایش یافته است.

باید به دنبال مدل های جدیدی بود تا این عدم اطمینان مدل های جدید را با ساختار تحلیل خطر یکپارچه کند و همزمان بتواند پیش بینی‌هایی مبتنی بر مجموعه داده های سنتی در حال کاهش، را انجام دهد.

در حالی که بازه زمانی که طی آن بتوان داده های کارآمد را جمع آوری کرد، در حال کاهش است، توانایی جمع آوری اطلاعات به دلیل ظهور داده بزرگ و فناوری‌های ارتباطی بلادرنگ در حال رشد است و این فناوری‌ها اینترنت در حال ظهور را نیروبخشی می کنند.

به این دلیل که بین نوآوری و سرمایه گذاری، ارتباط تنگاتنگی وجود دارد، باید به دنبال راهکاری بود که به مدیران بودجه امکان ارزیابی خطر و تخصیص دادن منابع مالی را بدهد تا چنین فرآیندی نوآوری را نیروبخشی کرده و تولید ثروت را به نوبه خود افزایش دهد.

 

ترجمه: شه تاو ناصری

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا